Läs min bok, den är schitzofreni.

Mer
20 år 6 dagar sedan #1334 av Hanna_Norr
Nej, jag har inte det. Dom verkar inte veta vad dom ska göra med mig och det blir bara värre. De är tvugna att soppa undan mig ett tag då och då när det är som värst och sen när det är lite bättre får jag vara ute och då förösker jag motivera mig trots alla röster, skuggor och märkliga vanföreställningar. Det är ganska tufft men man har själv ansvar för sitt eget liv och jag vägrar vara ett offer. Den starke överlever.
Mer
20 år 6 dagar sedan #1336 av Admin1
Hej!

Du gör det verkligen bra Hanna, som kämpar på. Har du fått patientutbildning och kognitiv beteendeterapi för det har också effekt mot symptom och förebygger återfall? Leponex är det läkemedel, som man brukar ta till, när andra inte givit effekt. Har du fått det?

Admin
Mer
20 år 4 dagar sedan #1342 av Hanna_Norr
jo, jag tar det nu men det verkar inte värka. (eller hur man stavar ).
Vet inte riktigt vad man ska göra....
Mer
20 år 4 dagar sedan #1343 av Catzy

Hanna_Norr skrev: jo, jag tar det nu men det verkar inte värka. (eller hur man stavar ).
Vet inte riktigt vad man ska göra....


:tänk min bror har oxå haft jättesvårt att få en med. som verkar,men han tar seruqel och det funkar jättebra,efter ett knappt halvår har han inga röster eller syner och hans humör är jämnare.
men man måste hitta den rätta och det är svårt,men har man sån inställning som du så är jag säker på att du hittar rätt tillslut :)
vill jättegärna ha din bok,den verkar vara en en guldgruva om du ursäktar uttrycket....
Kramizar Catzy
Mer
20 år 4 dagar sedan #1344 av Admin1
Leponex karaktäriseras av att effekten kommer långsammare än för andra antipsykotika. Har man inte fått effekt av Leponex efter några månader så skulle jag be om att bli remitterad till en universitetsklinik. Där ber man att få kognitivbeteendeterapi, patientutbildning och om ens familj är lite jobbig familjeintervention. De kan också kanske ge ett tillägg av epilepsimedicinen Lamictal som kan göra att man får effekt av Leponex mot positiva symptom.
Om man kör hela detta program bör man få en ganska bra effekt.
Mer
19 år 11 månader sedan #1816 av Hanna_Norr
Tack för alla finfina råd.