Varför blev du sjuk? Tex i schizofrenin?

Mer
3 år 6 månader sedan #1294696 av Geta
Det behövdes någon som tog på sig sjukrollen i familjen. Därför blev jag psykiskt sjuk. Rollen var vikt för mig.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294698 av Fantasio
Jag jobbade natt och slarvade med sömnen. Kom hem på morgonen och drack groggar och öl. Sedan knäppte det till i skallen.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294700 av memphis
Jag var under hård psykisk press under en väldigt lång tid. Allt nådde sin peak vid en katastrof då mitt hem brann. Plus att jag missbrukade droger. Den kombon utlöste psykosen.

... Fast när det gäller psykisk ohälsa hade jag det långt innan, depressioner och alkoholmissbruk sedan tonåren.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294724 av Drummer

Fantasio skrev: Jag jobbade natt och slarvade med sömnen. Kom hem på morgonen och drack groggar och öl. Sedan knäppte det till i skallen.


Jag jobbade 07:00 till 19:00 varje dag fyra dagar i veckan. Tillslut så började energin sina. Det var ju inte det jag ville jag ville satsa på musiken och kom med i ett band med duktiga musiker. Vi repade från kl 20.00 till 12.00 så jag sov inte mycket vilket jag tror var en orsak till min psykos. Sedan åka och jobba Kl 07:00 igen!
Mer
3 år 6 månader sedan #1294760 av Cosmos

Geta skrev: Det behövdes någon som tog på sig sjukrollen i familjen. Därför blev jag psykiskt sjuk. Rollen var vikt för mig.


Växer man upp i en dysfunktionell familj/vårdnadshavare så finns det alltid en symptombärare. Fast förstås, i min familj var ju farsan galen. Och jag var den som fullföljde projektet. Blir bara förbannad när jag tänker på det. Prisa Gud för att jag aldrig skaffade några barn.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294848 av Nissegossen
Vägrar dra upp det, då det nyligen var en liknande tråd, samt det ligger flera andra snarlika trådar på viska.se jag har tjatat om det att jag reagerade nu. Det räcker med att sårbarheten ligger inom min fars släkt. Samma som diabetes jag har det inte än men är i riskzonen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum