Hebefreni

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 9 månader sedan #140032 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hebefreni
Jo, det är sant att man har negativa symton nästan kroniskt när man har levt med detta i flera år. Men symptomen kan finnas där länge innan schizofrenin slår sitt förlamande grepp om en. Många säger att det inte är bra att tänka, och jag tänker nog mer än genomsnittet på kanske oväsentliga saker, saker som man slösar sin energi på, paranoija är bara ett av symptomen. Men jag rekomenderar ngn sysselsättning som gör att man får perspektiv på tillvaron, att man känner sig behövd. Som i u-länderna, dom kan inte vara sjuka, dem har inte tid med det, dem måste tjäna pengar, sjukdomen är inte lika utpräglad där än här.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 9 månader sedan #140035 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hebefreni
Hur dom beter sig i Afrika vill jag ha osagt men dom har nog en mildare variant som kanske beror på vädret. Sen finns det med all sannolikhet de med schizofreni där som saknar läkarhjälp och får lida i det tysta och kanske tar livet av sig. Därför är dom inte med i statestiken.

Alla tänker väldigt mycket vid psykoser och att sluta tänka går tyvärr inte.
Mer
15 år 9 månader sedan #140064 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hebefreni
Det är bara det att det är så svårt att tänka när man
har tankestörningar vid schizofreni.
  • Chang chuen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #140077 av Chang chuen
Svar från Chang chuen i ämnet Hebefreni
PSR.

Jag har inte kännt några känslor alls sen jag blev sjuk inte medkänsla eller skamm och inte heller rädsla eller glädje, bara ångest!
Mitt beetende har ändrats som fan också, svårt att förklara men jag har blivit hänsynslös och "fjantig" eller hur man ska säga!
Mer
15 år 9 månader sedan #140078 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hebefreni
Det är många schizofrena som har det likadant som dig, det är vanliga tecken hos schizofrena.
  • Chang chuen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #140082 av Chang chuen
Svar från Chang chuen i ämnet Hebefreni
Fan va skönt at höra heheh... så man inte är ensam!