Bipolärt forum

  • guest
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 1 månad sedan #114327 av guest
Svar från guest i ämnet Bipolärt forum
Japp....det menar jag Vill inte lämna ut min e post adress vilket är ett måste Ni får väl drass med mig ett tag här ute tills jag blivit lite klokare
Mer
8 år 3 månader sedan #805766 av Arch88
Svar från Arch88 i ämnet bipolärt forum
Hej OP! Bipolärt Forum har bytt adress till bipolar.swedishforum.se/ , man behöver ange en epostadress när man registrerar sig för att aktivera kontot men epostadressen behöver inte vara offentlig och det går bra att skapa en epost bara så att du får aktiveringsbrevet och sen göra sig av med det när du är registrerad och klar så ska det inte gå att binda kontot till din person. Alla sidor på internet som du besöker loggar däremot din IP-adress så tänk på att man alltid lämnar ett spår efter sig som webmasters och ISP kan följa. Detta är dock standard för hela internet typ.
Mer
8 år 2 månader sedan #805962 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet bipolärt forum
Varför flyttade ni från det gamla? Ni verkar ha ett gratisforum. Det positiva är att det är gratis förstås.
Mer
8 år 2 månader sedan #806428 av Arch88
Svar från Arch88 i ämnet bipolärt forum
Det gamla forumet har övergivits av admin och moddar så vi knåpade ihop ett gratis alternativ som är lite mer uppdaterat, exempelvis så finns det många fler delforum, det går att svara i alla trådar - på det gamla forumet är många trådar exempelvis diskussioner om psykos arkiverade och går inte svara på, dessutom har vi lagt till ett delforum för att följa forskning och kommentera nya studier som dyker upp angående sjukdomen och saker som psykos.

Utöver det så finns det integrerad chatt som är bunden till en aktiv internationell stödchatt för bipolära på IRC, facebook och twitter-integration mm.

Jag tycker att det ni gör här för personer som lever med schizofreni borde finnas för personer med bipolär sjukdom också, gratis och trovärdig information och möjlighet till stöd från andra i liknande situation liksom :)
Mer
8 år 2 månader sedan #806435 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet bipolärt forum
Bipolarna.se finns men de har medlemsavgift på 100 kr per år. Jag gillar inte medlemsavgift, så därför har vi ingen sådan. Medlemsavgift stänger ute folk och därför är ett billigt webbhotell som vi har på 370 kr per år en bra idé.
Mer
8 år 2 månader sedan #806442 av Arch88
Svar från Arch88 i ämnet bipolärt forum
Jag håller helt med dig Admin1! Bipolarna är bra och jag var medlem där ett tag men det är många som har lämnat forumet just för att de har avgiften, vi som är sjuka har ont om pengar som det är och forumhosting går faktiskt att göra gratis, vi betalar ingenting för att bli hostade utan har bara minimal reklam från företaget som äger servern.

Sen tycker jag att bipolarna är lite stökigt utformat och kanske inte alltid med en tydlig indelning i vad som är empiriskt belagt och inte.

Jag tror att det faktum att nya forumet är gratis och kombinerar stöd med vetenskap för bipolär sjukdom är något som gör vårt forum unikt. Alla i admingruppen har också en bakgrund inom vetenskap så vi gör mycket för att underlätta för vanliga användare när det gäller källkritik och att förstå vad som händer på forskningssidan.

Jag tycker att det ofta är hoppfullt att läsa om nya rön och det blir lite lättare att acceptera de mediciner man har och fortsätta ha kontakt med vården när nya möjligheter alltid ligger på horisonten :)