Vin och vikt?

Mer
15 år 6 månader sedan #151257 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vin och vikt?
Det är smaken och stamvörtstyrkan som avgör hur ett öl smakar! Det är bara inbillning att starkare öl, skulle ha bättre smak! Ett smakrikt öl behöver absolut inte vara starkare än ett blaskigt 3,5 öl!

Ett öl med hög stamvörtstyrka är Guld värd!

Ett öl med hög alkohol halt, men med låg stamvörtstyrka är inte prisvärt! Detta för att då har bryggeriet kommit väldigt billigt undan!

De har då satt ned kvaliteten för att få hög alkoholstyrka,vilket görs med hjälp av temperaturen vid försockrings rasten. Det gör att de kan späda ut ölen med mer vatten! Och dessutom kan de ta ut ett högre pris!

Fråga mig som stod vid panna tre och bryggde öl på Pripps!
Hade jobb på preppen i 17 år...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #151258 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Vin och vikt?
Jag läste någonstans Nissegossen att du jobbade på ölbryggeri.
Mer
15 år 6 månader sedan #151260 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vin och vikt?
På 70-talet tyckte jag mycket om Tuborg Guld på flaska, det var bland det godaste jag smakat!

Men det är inte samma som Sort Guld Tuborg i dagens läge!
Den jag tyckte om finns inte längre! :cry:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #151261 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vin och vikt?
Du skulle ha provat TT Pripps three towns öl, starkölet. Det hade hög stamvörtstyrka och det starkölet var det bästa svenska ölet på sin tid!
Försvann helt ett tag, men har kommit tlllbaka som mellanöl och finns på systemet!

Det är lättast att brygga ett gott öl med mellanöls styrka!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #151264 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Vin och vikt?
Ska hålla ögonen öppna om den ölen när jag är på systemet nästa gång Nisse!!! Du Nisse jag vill faktiskt avråda dig från Astrakan cidern 7% 500ml jag tipsade om en gång. Den är god men ger dålig andedräkt och tillsammans med cigaretter är man ingen brudmagnet. :lol:
Mer
15 år 6 månader sedan #151268 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vin och vikt?
Tack för tips, men var det inte så att du tror att tjejen nobbade dig för det? Du kan va lugn, det var för att hon inte tyckte du var så nykter!
Tjejer sätter sådana griller i en när man fått lite i sig!
He,he du har fallit i en kvinnofälla...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum