Palme mordet

  • Per-Erik
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 7 månader sedan #31 av Per-Erik
Palme mordet skapades av Per-Erik
När Palme mordet utreddes tyckte jag aldrig man lade någon vikt vid politiska orsaker till mordet. Enligt min åsikt förbisåg man det faktum att Bofors var inblandat i en mutskandal i Indien och att Palme via sina kontakter med Rajiv Gandhi hade underlättat för Bofors att få Indien ordern. Efteråt var det ett jävla liv i Indien om att rätt personer inte hade fått mutor. Jag tror att i kölvattnet av det onda blod som skapades av mutorna finns den sanne mördaren av Palme. Nu är det lite känsligt att anklaga en annan nation för att härbärgera Palmes mördare, så kanske är det därför Indien aldrig nämndes i Palme utredningen.
Mer
20 år 7 månader sedan #34 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Palme mordet
Olof Palme hade många vänner både i Sverige och Internationellt. Samtidigt finns det nog ingen svensk politiker, som varit så hatad som han i Sverige. Han hade väldigt många fiender i landet.

Naturligtvis, så skapade säkert hans internationella engagemang fiender för han var ju ofta frän i sin kritik. Själv gissade jag omedelbart efter mordet på kurderna - det var innan kurdspåret blev officiellt. Andra har nämnt Sydafrika.

Numera tror jag faktiskt mest på Christer Pettersson för det finns en hel del omständigheter, som pekar på honom tycker jag. Ibörjan när han anhölls tvivlade jag, men nu tror jag på att det nog var han. Prof Sten Levander påstod när jag brevväxlade med honom att det är väldigt många som har "erkänt" Palmemordet utan att ha haft något med det att göra.

Admin1
  • Per-Erik
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 7 månader sedan #43 av Per-Erik
Svar från Per-Erik i ämnet Palme mordet
Pengar och makt är dom verkliga orsakerna bakom sådana här högprofil mord. Jag tror att både maktbalans och finanser i Indien rubbades av Bofors mutor och Palme fick betala priset för detta.

Mördades inte Rajiv Gandhi ett par år senare?
Mer
20 år 7 månader sedan #46 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Palme mordet
I och för sig är det inte omöjligt. Indien är konstigt. Det verkar vara många politiska mord, men samtidigt låg brottslighet i samhället. Indien var Englands favoritkoloni.

Admin1