Husdjur

  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #213925 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Husdjur
Mina e utekatter. De har en liten lucka i ventilationsfönstret så de kan komma och gå som de vill. Jag bor ju på nedre botten. De har varann när jag inte är hemma plus att de får gå ut och in som de vill.

Det är många som har innekatt. Det vore väl mysigt med en kompis :)
Mer
14 år 11 månader sedan #213931 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Husdjur
I området där jag bor, skjuter de lösspringande katter i gryningen. Det är stads och skyddsjägarna i stan som fått jobbet.

Jag såg när en av dem avlivade en påkörd hare, när han skulle avliva den.
Han sköt på nära håll ett skott och träffade troligtvis i huvudet (Han använde gevär med kikarsikte och stod på 3 meters avstånd och lutade armen mot bilen för att få stöd). Haren tog ett skutt rätt upp i luften och föll sedan och krafsade något i gräset, varpå den dog.

Jag frågade jägaren vad han använde för ammunition, för att det lät knappt mer än när man använder ett luftgevär. Ingen uppfattade skottet överhuvudtaget utom jag som stod bredvid när han sköt.

Han svarade kaliber 22 hålspets!

Det med hålspets använder polisen också, men med kraftigare vapen. Det innebär att man använder ammunition som egentligen är förbjuden i krig, enligt krigslagar, då det förr kallades för Dumdum kulor. Den ammunitionen exploderar i kroppen och lämnar ett litet ingångshål, men utgångs hålet om ett sådant överhuvud taget finns så är det stort som en tallrik. Den som blir träffad i en arm eller ett ben kan avlida av det. (Polisen säger att vi måste säkerställa säkerheten så att kulorna inte träffar oskyldiga)

När han skjutit och slängt in den döda haren i bagaget så körde han därifrån och jag gick in i butiken 20 meter därifrån och frågade; Hörde ni ett skott nyss? Nej, absolut inte svarade butiksägaren... :tänk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 11 månader sedan #213933 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Husdjur
Jag törs nog säga att katterna i området, är allihop numera innekatter och det går lätt att se vem som har katt. De har satt upp heltäckande nät på balkongen för att katterna skall kunna vara där utan att rymma. De gör det till och med på tredje våningen....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #213994 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Husdjur
Jag ställde ut katternas matskålar i går åt skatorna. Sen såg jag en vildkatt som finns i området hade ätit upp det mesta :) Jag tycker så synd om den. Han är enormt stor, vit, långhårig och smutsig. Han fick lite mat nu.
Mer
14 år 11 månader sedan #214213 av Buster136
Svar från Buster136 i ämnet Husdjur
Jag släpper ut min katt när han vill ut, men det är inte alltid han går ut på en gång utan han sätter sig och tittar i dörrhålet - vilket är väldigt frustrerande.
Mer
14 år 11 månader sedan #214237 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Husdjur
Molly är mina föräldrars hund. En golden retriever. Hon är enormt bra på musik och förstår mig och jag förstår henne. Hon är ganska vild!!!! Molly känner mig bäst!!! Hon är ett geni!!