maniskt skrivande

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 9 månader sedan #230562 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet maniskt skrivande

Gäst skrev: Jocke är du manisk nu?
Vi ska ta en fika med whisky klockan 4.

Ta med dig.


Jag är mitt inne i en krasch, så jag hittar på en massa bortförklaringar. Whiskeyn behöver jag nu min vän!

Vars är världen på väg?
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #230569 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet maniskt skrivande
Ibland kunde jag sitta uppe i ett dygn i sträck och skriva, kanske mer tom. Jag hamnade i flow när jag skrev och antagligen var jag manisk också.
  • mjd
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #230583 av mjd
Svar från mjd i ämnet maniskt skrivande

Geta skrev: förstår inte vad du menar.....

det är min erfarenhet under mani att mina tankar flödar fram utan stopp. alltså det är galet det finns inget stopp. jag har lättare att rimma då och jag kan associera väldigt fritt. givetvis blir mycket skräp, men när jag får till det får jag till det. associationerna kan knytas ihop på många olika håll. det är som man har fritt kort att explorera sitt undermedvetna. så känner jag. orden bara kommer, pennan rör sig av sig själv. genom tiderna har vi ju haft många mano-depressiva kända författare och poeter som hemmingway och sylvia plath, till exempel.
Mer
14 år 9 månader sedan #230586 av Geta
Svar från Geta i ämnet maniskt skrivande
det blir som automatisk skrift då....?
  • mjd
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #230587 av mjd
Svar från mjd i ämnet maniskt skrivande
pretty much (för mig i alla fall).
Mer
14 år 9 månader sedan #230597 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet maniskt skrivande

Jaana79 skrev: Ibland kunde jag sitta uppe i ett dygn i sträck och skriva, kanske mer tom. Jag hamnade i flow när jag skrev och antagligen var jag manisk också.


Så var det när jag skrev Nissegossens inre resa.
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=...topic.php?f=1&t=8344 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum