Back on track!

Mer
14 år 2 månader sedan #278807 av SNAILZ
Back on track! skapades av SNAILZ
Hallå alla viskare, vet inte om ni minns mig men jag var mycket aktiv här för många månader sen. Jag blev av med mina psykotiska besvär och slutade med Zeldox på egen hand. väldigt dumt av mig. Blev inlagd 18 januari och blev kvar i 5 veckor. Nu blev jag inlagd igen i söndags och kom hem igår.
Eftersom jag nyss fyllt 18 var den första inläggningen första gången jag varit inlagd.
Hamnade i bältessäng och nu har jag fått många nya mediciner.
Ska ALDRIG mer sluta med neuroleptika på egen hand för efter 5 månader blev jag psykotisk. Den psykosen jag har/hade bestod av förföljelsetankar, övertygad om att det finns kameror över allt och jag är säker på att en demon finns inom mig och ibland förvandlas jag till den.
´Har tyvärr börjat skada mig själv igen.
Nu hör jag även röster, fast de vrålar och viskar mest. Säger oftast inget, inget jag kan urskilja iallafal.
De tror även att jag har borderline.
Mina mediciner: Lamotrigin (Lamictal), Lyrica (som jag började med igår) Xanor depot, Imovane, Citalopram, Concerta, Zeldox. Akineton & Lergigan vid behov.

Trots alla mediciner har jag enorma humörsvängnigar. Är antingen manisk eller självmordsbenägen men det svänger väldigt ofta.
Kände att jag behövde skriva av mig lite och jag hoppas jag är välkommen trots att jag varit inaktiv en längre period.
Mer
14 år 2 månader sedan #278808 av SNAILZ
Svar från SNAILZ i ämnet Back on track!
Tilläggas bör även att jag fick Haldol vid behov, det dämpade rösterna men den medicinen plockade de bort :( De plockade även bort mina vanliga Xanor som jag hade vid behov. Fick dock med mig 4 hem som jag bara ska ta i jätteakuta fall.
Mer
14 år 2 månader sedan #278809 av Geta
Svar från Geta i ämnet Back on track!
Välkommen åter, SNAILZ!
Det var tråkigt att höra att du fått tillbaka din psykos. Att sluta med
antipsykotika när man är psykosbenägen är ett vågspel.
Om din diagnos lutar åt borderline så kan jag trösta dig med att det är
god prognos för borderline om man får bra hjälp och terapi.
Psykos vid borderline brukar vara mera sällsynt än vid schizofreni.
Mer
14 år 2 månader sedan #278810 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Back on track!
Tack Geta!
Ja, men jag har ju mig själv att skylla. Naiv och dum som jag var tänkte jag att nu när jag är symtomfri slipper jag ta medicinen men så funkar det ju inte om man (som jag antar att jag är) är benägen att få psykoser.
De har inte satt min borderline-diagnos än, de vill vänta. Men läkaren säger att mina symtom är typiska borderline-symtom.
Är personer med borderline mer benägna att få psykoser?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 2 månader sedan #278811 av Geta
Svar från Geta i ämnet Back on track!
Nej, det är ganska ovanligt med psykoser vid borderline men det förekommer.
Mer
14 år 2 månader sedan #278813 av SNAILZ
Svar från SNAILZ i ämnet Back on track!
Okej, tack för svaret! Är lite konstigt att jag fått skakningar, fast har läst att vissa av medicinerna jag tar kan ge skakningar. Fast man vet inte säkert om det är neuroleptikan eller någon annan medicin. Men Akineton funkar och då struntar jag i varifrån skakningarna kommer då de dämpas mycket av Akineton.
Ska kika runt lite på läkemedelsdelen. Fast frågar här med. Hur lång tid tar det för en Akineton att verka. 1 timme? Eller hur snabbt verkar Akineton egentligen. Jag brukar aldrig komma ihg vilken tid jag tar dem så jag har inte riktigt tänkt på hur lång tid det brukar ta.
Någon som vet?