Back on track!

Mer
14 år 2 månader sedan #278851 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Back on track!
:lol: Hej! Akineton kan du nästan ställa klockan efter! Det tar nästan exakt en timme tills den verkar!

Skickar liten info-länk här!
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=19566 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 2 månader sedan #278853 av SNAILZ
Svar från SNAILZ i ämnet Back on track!
Tusen tack, Nissegosen! :)
Mer
14 år 2 månader sedan #278876 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Back on track!
Zeldox kan ge extrapyramidala biverkningar, som darrningar, men det är inte lika vanligt, som det är för t.ex Haldol men det förekommer. Akineton har säkert effekt här.

Lyrica har några här provat. Det är visst enbart 50 % som får effekt mot ångesten av det, vilket är en nackdel.
Mer
14 år 2 månader sedan #278909 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Back on track!
SNAILZ

Eftersom man mår bra på Akineton, så är det lätt att tro att man blir ännu bättre om man tar fler. Ta den dos som du är ordinerad men inte mer!
Detta för att en överdosering är mycket otrevlig och kan om man tar riktigt många, ge en Akinetonpsykos, vilken då är självförvållad och du får ingen hjälp utav vården då.

Kan ju bara säga att en överdosering ger ingen bättre känsla i kroppen, du blir eventuellt bara slappare
i musklerna och tycker att du trampar luft när du går, du får problem med balansen och en obehagskänsla i kroppen, samt att närminnet blir helt kasst du får då så att du påbörjar en mening, men kan inte avsluta den för att det du skulle säga har fallit ur minnet, så folk kan tro att du pratar ordsallad!!! :mrgreen:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 2 månader sedan #278924 av SNAILZ
Svar från SNAILZ i ämnet Back on track!
Jag har bara två om dagen, vid behov. Och jag hämtar ut mediciner på öppenpsyk varje dag i en dosett. Så blir inga överdoseringar för mig.
Jag hoppas verkligen jag är en av dem som blir hjälpta av Lyrica. Fick ju den istället för xanor eftersom det är beroendeframkallande och jag vill ju inte bli beroende s jag föreslog Lyrica. funkar inte den vet jag inte vad som blir. Jag MÅSTE ha nåt som dämpar min ångest. Annars är risken grymt stor att jag skadar mig själv allvarligt eller rent av tar livet av mig.
Men läkarna verkar inte förstå det trots att de sett mig och mina armar.
Mer
14 år 2 månader sedan #278997 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Back on track!
Jag är van vid Akineton och har 5st 2mg om dagen, vilket inte ger mig biverkningar varken från Akineton eller den Depåneuroleptika jag har i injektionsform. Jag har då Trilafon 108mg/ml och doseringen 1ml intramuskulärt, vilket helt enkelt är en spruta i ändan var 14de dag.

Den biverkan jag hade innan jag föll för åldersstrecket var att jag har seende på långt håll och inte kan fokusera på nära håll utan har så länge jag stått på Akineton behövt läsglasögon.

Detta är ju ett naturligt fenomen som börjar uppträda i 40-45 årsåldern.

Jag klarar mig på det och har ingen ångest.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum