Vad är kärlek?

Mer
13 år 11 månader sedan #296646 av iprenmannen
Känns som man glömmer bort det ibland. Jag kommer ihåg när jag var sjuk och då menar jag att jag hade det riktigt jävligt. Vem fanns där för mig då om inte mina föräldrar. Jag inbillade mig att jag hade fått någon hjärnskada för hade en jävla huvudvärk och kunde inte tänka klart. Samtidigt hade jag skakningar i benen jag trodde då att jag aldrig skulle komma tillbaka. Hörde röster och då menar jag ett fullskaligt krig i huvudet. Fan jag hade verkligen nåt botten.
Minns att min mamma stöta mig med avslappningsband och att jag fick låna en synt. Det var inte mycket jag kunde göra när det var som värst så i sängen låg jag och tryckte på en mini synt. Vet inte varför men det fick mig att känna mig bättre att jag kunde något. Idag fick jag syn på synten igen och kände då hur mycket kärlek jag fått av mina föräldrar. På någotviss känns de som man glömmer bort vad kärlek är. För mig är det att man älskar en person oavsett alla svårigheter som finns i livet. Ja och nu när man söker flickvän försöker man spela normal och sträva efter allt vad det innebär. Fast vem är man egentligen. En kille med brister. Jag hävdar att kärlek är osjälviska gärningar. Önskar jag tänkte på det oftare. I all strävan efter att förverkliga sig själv är det risk att man glömmer.
Mer
13 år 11 månader sedan #296810 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad är kärlek?
Stämmer nog vad du säger här. Hur länge var du riktigt dålig? Själv lyssnade jag till musik och tittade på TV-program när jag mådde som sämst.
Mer
13 år 11 månader sedan #297023 av skord
Svar från skord i ämnet Vad är kärlek?
kärlek är en kär lek. t ex 2 personer möts & måste va med varann no matter what.

inga fel syns. felen glittrar som en rolig diamant. allt är varmt. allt är tryggt. ni vill varann väl. ni vill utvecklas & pratar hela nätterna & går till jobben med lysande blick.


på engelska är love love. love är ett fornnordiskt ord som betyder att lova. lovar man nåt till nån så ska man nog hålla det.





(när man inte kan, ska man avsluta det snabbt. smärtfritt. inte hänga upp sej på det. har man barn får man fan sköta det kärleksfullt.)
Mer
13 år 11 månader sedan #297025 av herA
Svar från herA i ämnet Vad är kärlek?
kärlek är nått eh [stort] så att säg

mycket vällkommnade känslor

trevligt mysigt

mitt sätt att se på de
Mer
13 år 11 månader sedan #297034 av saara
Svar från saara i ämnet Vad är kärlek?
KÄRLEK, är det bästa som finns. Nödvändigt för att livet skall kännas meningsfullt. :hjärta :hjärta
Mer
13 år 11 månader sedan #297051 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad är kärlek?
Skrivet: Fre 21 Maj, 2010 11:36





_________________
Motto: störst av allt är kärleken! lever för viska! Love is sweet and humble as an Humble Bee, instead of an Humvee! - Kärleken är mild och tålig som en humla, istället för ett amerikansk stridsfordon <!-- e --><a href="mailto:nissegossen101@hotmail.com]nissegossen101@hotmail.com[/url]<!-- e -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum