Vad är kärlek?

Mer
13 år 11 månader sedan #297190 av iprenmannen
Svar från iprenmannen i ämnet Vad är kärlek?
Som svar på din fråga Admin. Har jag haft tre psykoser vilka bara blev värre för varje gång. Sista gången var för ungefär två år sedan. Jag hörde elaka röster och hade knappt någon livsvilja. Tror det bara rörde sig om någon månadsskov. Fast har lindit av kognitiva problem långt efterråt. Nu mår jag som en lärka jämfört med tidigare. Jag tror och hoppas på en ljus framtiden.

Håller med dig Nissegossen kärleken är störst.
Mer
13 år 11 månader sedan #297319 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vad är kärlek?
Kärlek rules baby! :)

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 11 månader sedan #297324 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Vad är kärlek?
Det har faktiskt samlats ett gäng forskare från hela världen för att diskutera den saken.
Jag kommer bara ihåg det dem som satte som nr1 av det som var kärlek och inte var kärlek.

Kärlek nr1; Kommunikation.
Inte kärlek nr1; Beroende.

Det var experter inom psykologi, filosofi, språk mm. De pratade om mer än det. Tex vad som är normalt och onormalt.
Mer
13 år 11 månader sedan #297326 av herA
Svar från herA i ämnet Vad är kärlek?
jag fyller på

lita på tröst tillgiven mysig

Tillsammans som sagt osv.........
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #297356 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Vad är kärlek?
Jag anser att kärlek är så mycket... Det kan vara i en blick... det kan va medkänsla, förlåtelse och en massa annat vackert! Att bry sig! Vara omtänksam. Kärlek som innefattar attraktion... Det är nog det största, förälskelse.
Mer
13 år 11 månader sedan #297376 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad är kärlek?
iprenmannen,

För att undvika psykoser är det viktigaste att ta antipsykotikan och att undvika missbruk. Sedan gäller det att ha sysselsättning och att få patientutbildning och familjeutbildning om man har kontakt med sin familj. Om man har allt detta så kommer psykoserna sällan och ungefär vart tjugonde år.

Regelbunden motion kan vara klokt, liksom Omega-3 tillskott.