Lite struntprat

Mer
13 år 10 månader sedan #312020 av iprenmannen
Jag har inte skrivit här på länge. Inte säker på riktigt varför men känns som att det inte är till för att skriva om sitt friska liv. När jag var sjuk så tyckte jag det var kanon att skriva. Jag var hade verkligen mycket tankar och idér som inte var totalt annorlunda mot nu. Det betyde mycket att få vädra ut tanke med andra. Tex försökte jag lösa gåtan till schizofreni genom att fråga alla om gemensam nämnare. Trodde att tex att det fanns samband som att alla tagit sömnpiller innan de hade blivit sjuka. Jag var också övertyg att psykiatrin hade mörka krafter.

Fast jag brukar vara inne och läsa här. Egentligen är mitt liv väldigt toppen . Bästa året hittils sedan jag varit sjuk. Jag är funktionsduglig och arbetar. Har ett rikligt socialt liv. Samtidigt som jag känner att siten är till för sjuka känner jag också att jag inte vill ge för mycket av mitt privata liv. Någon kan ju få nyss om vem jag är. Det skulle inte kännas bra. En rädsla som finns ständigt finns där.

Där finns egentligen ingen gräns för sjuka och friska på den här siten. Fast ändå är det svårare och svårare att känna samhörighet. Jag tycker bra om Er hela bunten. Fast är man frisk så är man och då skall jag tillägga att jag fortfarande går på mediciner.
  • anonym
  • Besökare
  • Besökare
13 år 10 månader sedan #312066 av anonym
Svar från anonym i ämnet Lite struntprat
Vad är friskt och vad är sjukt?

Tror själv att "de flesta" med den här "diagnosen" ibland känner att den skuggar dem
oberoende av det övriga liv som man lever och som säkert kan vara hur normalt (och friskt) som helst.
Mer
13 år 10 månader sedan #312069 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Lite struntprat
iprenmannen,

GLÄDJANDE, GLÄDJANDE!!
*stutsa runt och hoppa runt som ett riktigt psykfall som jag är!!* OBS!! = självironi*
:jump :jump :klappa :groovy :bravo: :groovy :klappa :jump :jump


Men asså, det är TOPPEN!! GREJT!! :hjärta :hjärta :hjärta


Mer sånt här!! :D Man vill veta när folk blir liksom så bra och friska och vad som händer i den där STORA otäcka världen där utanför fönstret!??
Dvs, om det är något man missar?? ;)
(Dock är jag för "frisk" för att INTE veta - men för "sjuk" för att allt som oftast orka med all stress som den (delvis) innebär!!)


Så berätta gärna så mycket du själv anser "lämpligt" att dela med dig utav!!



Tjohoo för DIG Iprenmannen!!
:D Jag sitter här och ler nu!! :D

Gooooood staffs, sånt här!! :D :D :hjärta




Mer
13 år 10 månader sedan #312070 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Lite struntprat
OBS!! Överskriften är obefogad!! :D Det är är väl inge struntprat det här heller!! :D
Mer
13 år 9 månader sedan #312199 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lite struntprat
Välkommen tillbaka! Vad kul att det går bra för dig och att du jobbar. För några år sedan sa medlemmen Undrande att alla verkade friska på siten utom en, men det var då inte riktigt samma medlemmar, som var aktiva då jämfört med idag, men många är nog fortfarande kvar.
Mer
13 år 9 månader sedan #314010 av iprenmannen
Svar från iprenmannen i ämnet Lite struntprat
Tack Tonic Det värmer.

Visst är det kul Admin. Jag tror också det finns många som känner sig "friska" på denna siten. Kanske endast min uppfattning?