ärrborttagning

Mer
13 år 9 månader sedan #318026 av walden
Svar från walden i ämnet ärrborttagning
jag har funderat länge och mycket, har också sett dem som en markering, minne från min historia - grejen är att jag börjar få styr på livet, jobb och annat. så mycket vill väl ha mer...

har fått en del direkta frågor, och svarat som det är, när jag kännt dem tillräckligt väl. många har säkert funderat utan att fråga. jag träffar mycket människor i jobbet

nej, skämmas skall man inte göra, det gör jag inte, men lite känsligt är det...svårt!

jag skall läsa tråden på medlemssidorna
Mer
13 år 9 månader sedan #318029 av Geta
Svar från Geta i ämnet ärrborttagning
Välkommen walden!
Mer
13 år 9 månader sedan #318092 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet ärrborttagning

Lillan skrev: Jag ser mina som stridsärr, i kampen om att öveleva mig själv.
Varför gömma och skämmas, det gör vi allt för ofta.


Vad fint beskrivet Lillan. :hjärta
Mycket tröstande och så himla ärligt.
Tyckte om dina rader. Tack. :hjärta
Mer
13 år 9 månader sedan #318097 av skord
Svar från skord i ämnet ärrborttagning
jag med.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 9 månader sedan #318153 av trance
Svar från trance i ämnet ärrborttagning
Lillan, jag säger som tonic, fint uttryckt!

tyvärr är det väl få saker som är så stigmatiserande i VISSA människors ögon som ärr från självskadande. det säger nåt om en människa om han/hon tillfogar sig skador som ger märken för livet och har med desperation och maktlöshet att göra mycket. om man nu har synliga ärr är ju det nåt som säger nåt om en själv och det vore givetvis väldigt skönt att kunna bara sudda bort den extremt privata delen/hemligheten av en själv, som nu istället är fullt synlig (om man är lättklädd) för omgivningen, men vafan om man nu har skadat sig så det gett bestående ärr säger ju det nåt om hur mycket skit man tagit i och av livet också och då har man egentligen större problem att bekymra sig över än vad den och den kommer tycka. det är iaf så jag (försöker) se på saken.

de flesta har en ganska odramatisk syn på ifall andra har skadat sig. däremot kanske inte folk mår jättebra av att se helt nyläkta sår men det jobbigaste ä ju arbetsplatser och annat där man helst vill hålla sig neutral och anonym på den punkten.

man får tänka såhär: "vi skapades inte för de lätta vägarna i livet" och se nån slags mening i det.
Mer
13 år 9 månader sedan #318255 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ärrborttagning
Välkommen, walden!

Här finns tråden om ärrborttagning:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=19&a...php?f=19&t=20451 [/url]<!-- l -->