Idag kom jag ut inför mer eller mindre 222 bekanta..

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 veckor sedan #389793 av Jesus/Magnus
katten och blomman.^^ lol du e kul ;)
Mer
13 år 3 veckor sedan #389796 av Poppy
Heja. :klappa Jag är ju också öppen med mina besvär. Tänker att det funkade så j-a dåligt när jag försökte mörka det, funkar bättre nu på jobbet osv, plus att jag redan liksom är igång med karriären och har en fot inne. Men visst, det är en avvägning man får göra...
Mer
13 år 3 veckor sedan #389823 av Nissegossen
Bra! Inget annat att säga! Jag själv har aldrig smugit med min sjukdom, utan alltid nämnt den i början på en ny bekantskap. Det sållar ut dem som absolut inte tål den som är psykiskt sjuk och jag behöver inte lägga en sekund mer av min tid på dem.

Så, att tala om sin sjukdom är rationellt och jag har under hela min tid här på viska predikat total öppenhet om vad jag har för sjukdom och visat på, att faktiskt så är vi inte farliga!
Det tror jag att på sikt tar ned stigmat på en hanterbar nivå....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 3 veckor sedan #389829 av Skötaren
Läste din blogg. Väl skrivet! Lycka till på utbildningen! Bra med motivation. Har själv gått i tankar på högskolestudier, men saknar just tillräcklig motivation.
Mer
13 år 3 veckor sedan #389830 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 3 veckor sedan #389838 av Traxerity
Du o jag är likadana om det. Jag är inte heller anonym om mina problem.