Döden var så mycket bättre förr i tiden?

Mer
13 år 1 vecka sedan #397826 av Vatten
Jag mötte en person på kyrkogården i går och hon sa att hon var rädd för att gå på kyrkogården om natten.
-Ja svarade helt sanningsenligt att jag också var rädd när jag levde och hade kropp, men nuförtiden så spelar det inte så stor roll.



Många har så myckna uppfattningar om döden men en sak vill jag berätta för er alla: Det blir fruktansvärt stelt! Man rör sig inte alls men det börjar röra sig i en själv, uttryck som "att hålla masken" har nu fått en helt ny betydelse.

Hur kändes det att dö för eran egen del?
Får ni något verkligt grepp på det eller hänger rampfebern i hårt och tjockt?

Vaknar ni också utan ögonlock och stirrar rätt in i jordkockorna utan ögonlock, eller tillhör ni de stekare som blev riktigt brända och kremerades så man efter det inte ens kunde se röken av er? Emottager tacksamt eder djuplodande svårmod i dödsförstelningens högmod såväl såsom den robust skabbiga och intensivt skamfyllda död som bara kommer ur en genuint psykbryt.

Helt enkelt hur blev ert liv som döda, är du besviken på stelheten i dödsriket och det allmänt tillknäppta stämningsläget i trossbottnen och grönmögelribban?
Mer
13 år 1 vecka sedan #397833 av tekopp
Jag kommer inte dö. Jag kommer att ha evigt liv i köttet. Jag är 24 och ser yngre och yngre ut. Just nu ser jag ut som 19.

Angående dödsriket har jag träffat ex Cerberus, Belial och Paimon. De är inte att leka med och mycket starka.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 1 vecka sedan #397846 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 1 vecka sedan #397847 av Traxerity
Död på Insidan. Jag kanske är en vandrande zombie. 8O
Mer
13 år 1 vecka sedan #397855 av Nissegossen
Jag funderar inte så mycket på det längre. Döden är en del av livet och jag är lite, lite granna nyfiken på vad som händer. Men, inte att jag skulle vara kvar i höljet, som kroppen innebär, då är jag någon annanstans och är inte längre i min kropp.

Min kropp har jag skänkt till organtransplantationer och i samband med det, till medicinsk forskning, så det blir inget att begrava efteråt, då alla delar av kroppen kommer att användas till forskning och därefter att kremeras och betraktas som miljöfarligt gods....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 1 vecka sedan #397861 av Geta
Jag är 60+ och ser ut som sjutton....