Deprimerad höjdhoppare gör comeback

Mer
12 år 10 månader sedan #411010 av Potte-Boa Jösse
Linus Thörnblad har varit borta ett år från idtrotten pga mentala problem och depression. Han menar att mentala problem är det tabu med i idrotten och att det skulle behöva pratas mer om det som vid fysiska skador.

Bra säger jag att du kommit fram med dina psykiska problem. Jag kommer absolut hålla tummarna extra mycket när du hoppar.

Linus Thörnblad[/url:183gfwg1]
Mer
12 år 10 månader sedan #411014 av Potte-Boa Jösse
Det är skämmigt att må psykiskt dåligt, Milo Zalar[/url:3i5gkas7]
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 10 månader sedan #411019 av Jocke
Det är inte enbart stjärnorna som ska uttrycka, att dem mår dåligt psykiskt. Fotfolket måste själva ta sitt ansvar, om man nu är beredd på att hjälpa varandra. Det är ju inte bra om en är ärlig, medan den andre är fejk! Samhället förlitar sig för mycket på kändisskap i stället för att lita på varandra. Jag känner mig faktiskt inte helt accepterad som schizofren, den hänger intimt ihop med ens personlighet. Jag är trött på att be om ursäkt, för att jag finns till.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 10 månader sedan #411060 av Fantasio
Det var nyheter för mig. Thörnblad är ju väldigt duktig. Jag tror det gynnar oss om kända personer vågar röra vid ämnet psykiska problem.

Jag minns den skotske målvakten Andy Goram. Han har schizofreni och under en match skrek motståndarfansen "Two Andy Gorams, there's only two Andy Gorams". Har inte googlat på honom på länge, det kanske man skulle göra.
Mer
12 år 10 månader sedan #411105 av Admin1
Kommer ni ihåg sprintern Christer Garpenborg, som påstods blivit förgiftad av kvicksilver via tandplomber, men jag undrar om det egentligen kanske var psykiska besvär han hade. Han gjorde sedan comeback.
sv.wikipedia.org/wiki/Christer_Garpenborg
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 10 månader sedan #411128 av Jocke
Kommer ni ihåg Ann-Louise Skoglund? Den bästa bästa 400 meters häcklöperska sverige skådat. Men när det verkligen gällde, så misslyckades hon i alla utom en, då hon vann em i Aten. Jag vet att hon gick till en norsk idrottspsykolog, men nu minns jag inte vad han hette. Hon hade prestationsångest, och jag högaktar henne för att hon var öppen med det.

Hon är av samma årgång som mig.

Vars är världen på väg?