Serieskytten i Malmö.

Mer
12 år 4 månader sedan #446758 av ak
Svar från ak i ämnet Serieskytten i Malmö.

Geta skrev: SIFO kan ju gå ut och fråga folk, vad de tänker på när de hör ordet schizofreni.


Så nu vet du alltså resultatet av en SIFO-undersökning... Sluta clowna dig.
Mer
12 år 4 månader sedan #446759 av Geta
Svar från Geta i ämnet Serieskytten i Malmö.
Folk vill inte bo granne med, arbeta med, gifta sig med eller låta någon med schizofreni vara barnvakt.
Det förvånar mig att min syster lät mig vara barnvakt, så mycket, när hennes barn var små????
Mer
12 år 4 månader sedan #446761 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Serieskytten i Malmö.

ak skrev:

zoegas skrev: Du är inte väl bevandrad i sociologi, det förstår jag ju. Har du tagit mycket knark i ditt liv?


Jaha? Kom med något relevant istället för att diskutera mig när frågan är varför DU får problem när ANDRA har en viss diagnos och VARFÖR du berättar för andra om din diagnos om det ger sådana enorma nackdelar.

Det har att göra med en social identitet och grupptillhörande. Det är jävligt basic. Och jag har inget intresse av att lära dig hur världen fungerar.

socialpsykologi.twice.se/social_identitet.html

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 4 månader sedan #446853 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Serieskytten i Malmö.
Problemet när personer som Breivik och serieskytten får diagnosen schizofreni är att alla tror att schizofrenin är orsaken till brottet och att alla med schizofreni kan bli lika farliga. Ingen tänker på att Breivik var högerextremist innan han eventuellt insjuknade eller att ett dåd av Breiviks klass bara har hänt en enda gång i västvärlden och därför är extremt ovanligt. Psykiskt friska extremister har gjort liknande saker som Breivik t.ex Oklahoma-bombaren.
Mer
12 år 4 månader sedan #447545 av ak
Svar från ak i ämnet Serieskytten i Malmö.

zoegas skrev: Det har att göra med en social identitet och grupptillhörande. Det är jävligt basic. Och jag har inget intresse av att lära dig hur världen fungerar.

socialpsykologi.twice.se/social_identitet.html


Ja, det begriper jag mycket väl men frågan är fortfarande varför du berättar att du är knullad i huvudet för andra? Du skapar ju själv din grupptillhörighet i det här fallet.
Mer
12 år 4 månader sedan #447546 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Serieskytten i Malmö.
Begriper? Du fattar inte ett jävla dugg. Knullad i huvudet kan du själv va din clown.

Det handlar inte om att berätta för folk om sin diagnos. Det handlar om att identifiera sig själv i ett sociologiskt sammanhang. Att Breiwik fått diagnosen paranoid schizofreni för att han är en massmördare ökar det sociala stigmat. Det trycket som det utgör fördärvar ens självbild. Det leder till tänk som du har där man anser sig knullad i huvudet och ett behov att dölja sin identitet för andra. Det vill säga inget självförtroende alls. Och nä, man väljer inte sin sociala identitet.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻