Extremism

Mer
12 år 2 veckor sedan #478199 av Mogge84
Extremism skapades av Mogge84
Jag vet att tråden Frankie startade ledde till bråk och att folk ansåg att hon hoppade på andra. Men ni måste ju inse att det inte var personen i fråga hon hoppade på utan tankesättet i massan det gällde. Okej, personen hon nämnde var i högerfalangen men det var ju enbart för att se den personens syn på ideologin den levde efter. Ingen sandlåda nu. Vad driver folk till vänster- eller högerfalangen? Speciellt högerfalangen som vill ta bort oss? Och inget bråk nu! Jag vill ha en ren diskussion om extremism åt vänster och höger.
Mer
12 år 2 veckor sedan #478212 av Geta
Svar från Geta i ämnet Extremism
Att likna människor vid möss det var just så nazisterna resonerade....

En gång just när jag hade kommit ur garderoben som psykotisk så hade någon klistrat en lapp från anticimex på min dörr till
lägenheten. På lappen stod det hur man ska bekämpa skadedjur.

archive.corren.se/kultur/bocker/ ... 3&sbtpg=25

Mer
12 år 2 veckor sedan #478213 av jiva
Svar från jiva i ämnet Extremism
Åh fy, det var lite ruggigt Geta..!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 1 vecka sedan #478219 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Extremism
Jag tror inte folk är riktigt medvetna om att fascimen och nazismens ideologier, lever kvar i vårt kulturarv från andra världskriget. Nackdelen med denna kultur, att några kan missuppfatta budskapen från respektive läger. Jag känner, att om ngn ropar nazist åt ngn, ja, då får den personen själv rannsaka sitt eget samvete. För hen som sade, hen var det!

Vars är världen på väg?