ADHD-utredningen påbörjad!

Mer
18 år 5 månader sedan #27949 av Aspergergirl
Nu är den igång. Idag fick jag mail från min läkare på psyk om att han har några frågeformulär till mig som jag ska svara på. Ett formulär ska jag svara på själv, två stycken ska jag svara på tillsammans med mamma eller pappa. Sedan ska svaren utvärderas av läkaren och beroende på hur jag svarat kanske jag får genomgå ytterligare ett test innan jag har min läkartid den 13/12. Jag ska hämta formulären i morgon samtidigt som jag ändå ska dit och hämta min medicin. Jag är verkligen jätteglad för detta. Känner mig tagen på allvar och litar fullständigt på min läkare. Ville bara dela med mig av min glädje nu. Är så tacksam att jag bor i detta län och kommun med så bra utredningsteam där man också får bli utredd utan lång väntetid. Det här ska bli riktigt spännande minsann!

Hälsningar från mig! /A :D :D :D
Mer
18 år 5 månader sedan #27950 av Isa-Alise
Vad bra att du får utredningen så snabbt... vid ADHD finns olika mediciner som kan hjälpa, och många strategier som underlättar studier och tillvaron i stort... hoppas att du får det stöd just du behöver...
Mer
18 år 5 månader sedan #27957 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet ADHD-utredningen påbörjad!
Vad skönt att höra. Sköt om Dig.
Kramiz
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #28001 av
Svar från i ämnet ADHD-utredningen påbörjad!
Jag sa ju att du inte hade asperger!
Mer
18 år 5 månader sedan #28010 av Aspergergirl
Jo jag har Asperger utan tvekan. Men jag kanske även har ADHD. Det är det vi ska utreda. En ADHD-diagnos utesluter inte att man har Asperger. Det är för övrigt ganska vanligt med bägge dessa diagnoser ihop. /A