Ännu sämre dag än vanligt...

Mer
19 år 10 månader sedan #2093 av scorn
Ska inte köra egentligen. Utan mat och med hallucinationer ska man inte köra. Körde på en trottoarkant och skadade ena däcket. Jag som mådde dåligt innan det. Parkerade längre fram och började skrika på mig själv i huvudet. Och det skrek tillbaka. Tårarna torkar inte. Börjar tro att bilen som jag fick väja för ligger i konspiration med öppenpsyk som inte vill att jag ska komma tillbaka. Kan det stämma? Nu hatar jag livet ännu mer än vanligt.
Mer
19 år 10 månader sedan #2096 av D
Svar från D i ämnet Ännu sämre dag än vanligt...
Akta bara så att inte läkaren eller någon anmäler så att ditt körkort blir indraget.
  • Besökare
  • Besökare
19 år 10 månader sedan #2097 av
Svar från i ämnet Ännu sämre dag än vanligt...
Nej,lyssna till Dina egna kloka ord nu som säger att Du inte ska göra sådant som Du inte klarar av!Det är livsfarligt! 8O
Du är inte form att Du kan köra bil nu-Du mår för dåligt! :!:

Nej det låter helt osannolikt att dem skulle vilja göra något sådan konspiration.Tror det kan vara dina vanföreställningar Du har och eller rädslan att förlora kontakten med dem på psykmottagningen,rädsla för att bli övergiven! :cry:
Men Du ska inte vara rädd för det kommer aldrig inträffa. :rolleyes:

känner ju inte Dig och är ingen psykolog,dessutom inte så jätte klar i huvudet själv..Känner bara att jag måste svara..är orolig för Dig nämligen!!
Vad äter Du för mediciner??
Verkar som Du behöver mkt mer hjälp!Vad får Du för hjälp??
Mer
19 år 10 månader sedan #2098 av scorn
Får höra samma ord om och om igen. "du behöver mer hjälp än vad vi kan ge dig". Går hos en psykolog två ggr/vecka och paykiater en. Varje vecka är det samma visa, de vill lägga in mig. För jag behöver vila. Men jag tror att det är dem som behöver vila från mig. Äter inte så mycket mediciner för tillfället, endast fontex och stilnoct till natten. Förra helgen skulle jag sluta med fluanxol vilket jag gjorde och psykiatern håller på att "jobba på" min medicinering. Hurra. Det finns inget att oroa dig över - jag är ingen riktig människa som alla andra. Nä, dags att fira midsommar. Tack för att du (Ni) skrev ändå. Trots kritik (som jag vet endast sitter bland mina tankar) så hjälper det ändå. En vägg att kasta overkliga bollar emot och få en smak av verkligheten tillbaka.
Mer
19 år 10 månader sedan #2107 av Admin1
Hej!

Jag tror inte heller på någon konspiration. Jag gillar inte att köra bil så det är sällan jag kör bil. Jag tycker att man skall undvika bilkörning när man mår dåligt. Det är bättre för den egna hälsan att promenera eller cykla. Folk åker slentrianmässigt för mycket bil i dagens läge.

Jag tycker att du får gott om tid hos vården. Kanske du skulle behöva någon daglig sysselsättning för att komma vidare. Det kan vara skönt att komma igång med något som skingrar tankarna.

Admin