Dela med dej av din livsfilosofi... <3

  • Hurt
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #609819 av Hurt
mammor har alltid rätt geta vet du väl...<3
Mer
10 år 8 månader sedan #609923 av Amandara
Dalai Lama är min livsfilosofi..... fast jag aldrig läser hans texter eller lyssnar på hans ord. Tycker bara han är så himla cool och har schysst attityd till livet. De tibetanska budhisterna jag mötte för femton år sedan fick mig nailad till buddhismen och bergen Mount Everest gjorde verkligen sitt till. Andligare berg får man nog leta efter.... Så människobejakande så livsbejakande...... D A L A I L A M A ! :hjärta
Mer
10 år 8 månader sedan #609971 av Twix
Fokuserar på och försöker alltid se och uppskatta de goda sidorna hos människor runt om mig.Finns det för mycket negativt som är svårt att bortse ifrån undviker jag personen om det inte är nån jag måste ha att göra med.
Sen har jag stor respekt för livskraften.Den är större än mitt mående och min vilja och jag ser den som en egen energi som allt växer och lever genom.
Mer
10 år 8 månader sedan #610028 av Admin1
Att samhället fungerar bygger på hederlighet och ärlighet samt att man kan lita på varandra.Därför skall man undvika lögner, därför om alla ljög om allt skulle ingenting fungera och alla skulle drabbas negativt. Man är själv beroende av att andra inte ljuger.
Mer
10 år 8 månader sedan #610031 av Geta
Mytomani är väl ett symtom eller en diagnos.
Mer
10 år 8 månader sedan #610112 av Amandara
För mig känns sanning som en lyx....... medkänsla går före och då kan vita lögner behövas ibland.......

Ska man tex säga till någon att du är en idiot när den är det fast det kanske skulle vara destruktivt för dens känsloliv och för relationen....... jag tror på starka och bäraktiga relationer i fredens tjänst...... Fast jag är för det mesta sann. Men lögnen kan behövas som redskap i arbetet här på jordet för compassion..... medmänskjlighet och liknande.