Kan man bli mobbad för att man är snygg?

Mer
10 år 8 timmar sedan #660533 av Nissegossen

P@llekula skrev: Om alla andra är jättefula så borde de ju tycka att den snygge är den ovanlige/utstötte osv.. Sammanfattningsvis kan man säga att utseendet sitter i betraktarens öga.

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=...wtopic.php?f=1&t=860 [/url]<!-- l -->

Glimten du ser i ögat, är glimten av evigt liv i betraktarens ögon. Blinka, Blinka du lilla stjärna på himlen, du har säte vid bordet, till höger om den Evige. Han alltid uppfyller önskningar från den sant troende. Förrän lärjungen vet det, är det gjort. Från en kristen medresenär.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 11 månader sedan #661530 av Cosmos
Oftast blir man inte mobbad för att man är snygg. Men det händer Jag själv var faktiskt snygg en gång i tiden. Minns hur jag en morgon bara fick ståplats på bussen och hamnade bredvid en grinig gubbe med dyngsura ögon. Han kollade in mig och sade: &quot;Du ska inte tro att du är snygg inte&quot;.

En annan gång gick jag om två alkade gubbar. En av dem sade: &quot;Vad ful du är&quot;. Då blev jag skitförbannad och sparkade gubben i skrevet.
Mer
9 år 11 månader sedan #661663 av Admin1
Vad gjorde gubben, när du sparkade honom i skrevet så där?
Mer
9 år 11 månader sedan #661667 av islaa
Aldrig hänt mig :D
Mer
9 år 11 månader sedan #662106 av Cosmos

Admin1 skrev: Vad gjorde gubben, när du sparkade honom i skrevet så där?

Jag tror han bara blev väldigt överraskad, drog sig bara tillbaka.