Vad är matematiskt formel när det gäller döden?

Mer
7 år 1 vecka sedan #929330 av björk
Geta. De var en herre han hade
skrivet den exakta formeln på kärlek. När det var avslutning sjöng
vi en sång om en tyllgardin.
Mer
7 år 1 vecka sedan #929412 av Zoidar
(-1liv)+(-1liv)= 1 Liv :)

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 22 timmar sedan #933477 av kosmisk
Vid "Dödsögonblicket" så tror jag följande:
Bindnings energin för en stor mängd atomer pressas samman på grund av ökat "dödsmomentum",
Det leder till ökad press/tryck runt omkring energimolnen kring dessa atomer, vilket i sin tur leder till ökad energi densitet,
Detta momentum är signaler, av väldigt låg frekvens men samtidigt också hög amplitud,
som är specifik just för dödsmomentumet - alltså tack vare denna signal så blir området termiskt befriat, så energin kan inte omvandlas
till rörelse energi hos atomer - men energi kan inte förstöras.
men samtidigt så kan energin heller inte packas samman hur mycket som helst utan att något inte ska hända innanför energisfären.
vad händer tillslut?
jo energin hamnar i imaginär världen,

Så i princip så dör man aldrig, enligt min åsikt,
man går bara vidare till ett annat universum.
Mer
7 år 22 timmar sedan #933480 av Utomjordingen
Ok! Vad hoppfullt! :D

Annars, har du läst tråden "Robot!" där jag beskriver lite på ytan om att göra en digital hjärna och sen efter det till en robot och sen i nästa tur till en hologramkropp!? Forskarna tror att om runt 30 år så kan man på den vägen få ett evigt liv.
Mer
7 år 21 timmar sedan #933496 av kosmisk
Nej har inte läst den tråden, men angående evigt liv, så tänkte jag att om man manipulerar gravitations massan på rätt sätt så påverkas ju tiden, och tiden påverkar alla händelse förlopp i den massan. Poängen är nog att nollställa tiden så att den varken går framåt eller bakåt, beroende på vilken gravitations massa inertial massan har.
Är den nollställd så kanske man slutar åldras, eller i alla fall mindre.
Mer
7 år 19 timmar sedan #933537 av Utomjordingen
Om jag minns rätt så, stoppar man alla elektroner runt en atom när det gäller tillexempel en pryl så faller prylen rakt igenom allt. Vet inte riktigt vad jag ville säga om det? :tänk