Hur tar jag av mig masken?

  • Tjej
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33201 av Tjej
Hur tar jag av mig masken? skapades av Tjej
Hej... jag mår så dåligt under min fasad... skadad känslomässigt...Jag vill bara visa vad jag går igenom för omgivningen... jag vågar göra det ibland... Ibland gråter jag för mig själv... saknar min mamma som dog i cancer när jag var nästan tio... Jag vill bara kunna sitta och gråta ut hos nån i en halvtimme el nåt, få tröst... få utbrott när någon är med mig.
Jag har ett sånt jävla problem när det gäller att tycka om mig själv som jag är... känner mig som skräp delvis ibland..Jag vill bara vara som jag är så mkt som möjligt-keep it real liksom...
Någon som har några tips på hur man kan släppa på fasaden?
Mer
18 år 2 månader sedan #33202 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Hur tar jag av mig masken?
Har du någon bra vän som du kan anförtro dig till? eller någon som du känner tillit till?
Mer
18 år 2 månader sedan #33203 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Hur tar jag av mig masken?
Jo, det har jag nog... tack för ditt inlägg.
Mer
18 år 2 månader sedan #33210 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Hur tar jag av mig masken?
Tidigare så hade jag också problem med att tycka om mig själv. Men i takt med att tiden går så tycker jag allt bättre om mig själv. Jag får en större förståelse över varför jag haft det jobbigt och det är absolut inte mitt eget fel. Det är precis som om man skall vänja sig vid att livet inte är någon dans på rosor och man kan inte vänta sig att det skall vara en helt problemlös resa. Livet är verkligen en utmaning. Man kan inte skylla på något, allt ligger i ens egna händer och det är det som är så fint.
Vad skall man göra för att tycka bättre om sig själv? Det är inte lätt att svara på. Jag kan bara säga att det är inte ditt fel att du mår dåligt. Men det kan ibland vara svårt att förstå.
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33219 av lotta
Svar från lotta i ämnet Hur tar jag av mig masken?
Jag känner igen mig från tidigare och efter att ha öppnat mig för både den ena och den andra så mådde jag sämre.

I samband med en flytt så " gjorde jag slut" med de flesta och skapade nya kontakter. Då bestämde jag mig för att endast berätta det jobbigaste för min kurator, familj och en bästa vän. Sedan försökte jag vara en god vän till nya bekantskaper vilket gjorde mig lyckligare och jag slapp gå omkring och fundera på vad andra tyckte och tänkte om mig.

I mitt fall har det fungerat bäst eftersom jag vet att folk kan prata brevid mun och då kan det vara för sent. Det här var kanske ingen tröst men min erfarenhet
Mer
18 år 2 månader sedan #33226 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Hur tar jag av mig masken?
Pink Floyd - The wall.