paanik

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33675 av
paanik skapades av
kan det vara fråga om borderline om man aldrig hittat sig själv, och aldrig kunnat bestämma sig?? jag har aldrig vetat nånting, aldrig varit på det klara med nåt. aldrig vetat vad jag ska välja, om jag tex haft två valmäjligheter, har jag fått sån panik och inte kunnat bestämma nig och vägt för och nackdelar emot varandra i all evighet. vilket har lett till att jag istället intevalt nånting. detta sätter jag i samband med att jag inte hittat mig själv. aldrig vetat vem jag är. aldrig haft nån direkt framförhållning otidsuppfattning, alltid kommit försent men inte direkt brytt mig om det. svårt att känna för andra människor, känna empati mm...vad beror detta på...mår väldigt dåligt, springer bara runt och hittar ALDRIG lösningar på nånting. finner ingen utväg.slutför aldrig mina företagna uppgifter. det blir bara kaos i huvudet på mig...paaaanniiikkk...
Mer
18 år 2 månader sedan #33724 av flisan
Svar från flisan i ämnet paanik
Jag känner igen mig i det du skriver. Men som sagt det behövrer inte vara något "sjukt". Det är ingen egentlig vits med diagnoser, de gör det inte lättare.
Jag har hört en läkare jag känner säga att diagnoser inte är till för patienterna utan bara för läkarna. För att de ska kunna ha någon behandlingsplan och iaf lite grovt kunna ringa in problemet.
Själv vet man ju vad det är för problem man har eller hur? Man behöver ju ingte namn på det.
Lämna diagnostiserandet till läkarna....