Hur får ni era pengar.?

Mer
9 år 4 månader sedan #706107 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur får ni era pengar.?
Även om man har låg pension, så gör bostadstillägget att skillnaden blir bara 10-15 % gentemot en vanlig löntagare. Sedan om man har mindre än 5000 kr kvar när hyran är betald kan man få extra bostadstillägg (efter ansökan).
Mer
9 år 4 månader sedan #706175 av Utomjordingen

Admin1 skrev: Även om man har låg pension, så gör bostadstillägget att skillnaden blir bara 10-15 % gentemot en vanlig löntagare


Det stämmer inte! En medelinkomsttagare har mellan 25-30 tusen kronor/månad idag och arbetarna är inte nöjda. Min kvinna får ut runt 20 tusen kronor/månad och är låginkomsttagare.
Mer
9 år 4 månader sedan #706178 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur får ni era pengar.?
Fattigdom är relativt.
Mer
9 år 4 månader sedan #706259 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur får ni era pengar.?
Jag får sjukersättning o bostadsbidrag, men det går till min gode man (eller kvinna). Hon betalar alla mina räkningar. Sen får jag 500 varje torsdag o 200 varje måndag, samt 2 000 den 20:e o 500 den 30:e. Samt om jag vill ha mer så har jag aldrig blivit nekad det. Har ganska hög sjukersättning, tror den ligger på ca 21 000 kr (varav en del är bostadsbidrag).
Mer
9 år 4 månader sedan #706285 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur får ni era pengar.?
Så här skriver Socialstyrelsen:

"Personer med funktionsnedsättningar har arbete i betydligt lägre utsträckning än den övriga befolkningen. Bara hälften av personerna i vissa grupper med funktionsnedsättning har en deklarerad årslön. Dessutom är lönenivån betydligt lägre än för den övriga befolkningen.

Samhällets transfereringssystem jämnar ut skillnaderna i viss utsträckning. Så trots att personer med funktionsnedsättning enbart har 65 procent av den lön som befolkningen i sin helhet har, är deras disponibla inkomst 85 till 90 procent av befolkningens."



www.viska.se/index.php/nyheter1/ ... rsaettning
Mer
9 år 4 månader sedan #706288 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet Hur får ni era pengar.?
jag har sjukersättning och bostadsbidrag får det av försäkningskassan. jag sköter min ekonomi helt själv