Spänningar.

Mer
19 år 10 månader sedan #2433 av ophelia
Spänningar. skapades av ophelia
Jag förstår om ni alla börjar bli trötta på mina inlägg här på forumet. Men det är bara det att jag är så ensam.
Tänkte höra om det är någon som har haft problem men att käkarna liksom låser sig. Kan det bero på Seroquelen? Jag liksom sitter och spänner ansiktet, omedvetet.
Och ibland känns det som om golvet försvinner under mig. Känns som att ramla. Och det är inte blodtrycket.
*kram*
Mer
19 år 9 månader sedan #2442 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Spänningar.
Jag tror att muskelkramper är ganska ovanligt med Seroquel, eftersom det ger mindre extrapyramidala biverkningar än andra antipsykotika. Däremot kan det ge trötthet och yrsel, samt blodtrycksfall.

Admin
  • bertram
  • Besökare
  • Besökare
19 år 9 månader sedan #2443 av bertram
Svar från bertram i ämnet Spänningar.
hej. jag äter ej neuroleptika för tillfället men har ändå problem med spänningar i huvudet och ansiktet, darrningar i hela kroppen, yrsel, balansproblem, och känslor av att jag ska falla ihop och kollapsa när som helst. tror detta ofta kan vara symptom på grundsjukdomen och inte nödväntigtvis läkemedelsbiverkningar. Dessa problem tenderar också bli värre under fysisk och psykisk stress och när man sovit eller ätit dåligt.
Mer
19 år 9 månader sedan #2492 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Spänningar.
Spänningar, speciellt i ansiktet brukar man få om man är stressad och mår dåligt. Jag har haft en del problem med det i perioder. det kan vara bra att medvete spänna och slappna av musklerna.
Mer
19 år 9 månader sedan #2493 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet Spänningar.
mina käkar liksom låser sig....måste kisa med ögonen hela tiden för att jag är så spänd....lite jobbigt faktiskt
Mer
19 år 9 månader sedan #2600 av Maran
Svar från Maran i ämnet Spänningar.
Jo,jag har abnorma spännigar.Värst är i huvudet och ansiktet.Smäller och slår i huvudet och krampar något fruktansvärt.Vet inte vad det beror på.Hörde att det kunde vara om man har ätit mkt muskelavslappnade som tex benzo så kanske man blivit tolerant och så får musklerna svårt att slappna av naturligt.Kanske kan vara en av förklaringarna för dig?Fråga då om kanske sjukgymnastik och ngt som är avslappnande som inte är beroendeframkallande.

Tycker det är iaf outhärdligt.Tror jag ska dö varje natt nu och att jag får blodpropp i hjärnan,att jag har hjärntumör,eller får hjärtinfarkt.Fruktansvärt plågsamt är de.Tyckte det började för mig när jag fick svårare sömnproblem och fick höga doser av Zyprexa.Sedan har det blivit värre efter att jag åt Imoovane och fick mera vidriga otäcka tvångstankar.
Kan för min del även ha ngt med skölkörteln och hypofysen att göra.Hade problem med den förut men har inte fått någon behandling.Har även för högt prolaktin fast jag inte tar någon sådan medcin som påverkar det.Men självklart så vägrar läkarna undersöka mig och viftar bort och diskriminera pgr av att jag mår dåligt psykiskt.Så nu mår man bara sämre och får ingen behandling.Får inte ens någon att prata med :(
Tycker vården för min del mer tjälpt än hjälpt. :evil:

MVH