Finns det nån här som spelar schack?

Mer
6 år 10 månader sedan #940669 av Utomjordingen
Jag skulle vilja ha en ny schackdator men då vill jag ha en rese/portable schack dator och då hittade jag den här som på bilden. Mmmm... vad säger Ni?

"Dimensions: 11 L x 8 1/4 W x 3 D
64 Playing Levels Including Tournament, Blitz, and Fun
Coach and Info Modes for extra strategic insight
Position Evaluation and Setup functions
50-move take back"

"The Expert Travel Chess Computer's aproximate rating is 2200, making it the strongest travel chess computer around! Garry Kasparov, the 13th World Chess Champion, has been personally associated with Saitek since 1983, and gives his much coveted endorsement to the Mephisto range of chess computers. Without a doubt Saitek’s strongest portable chess computer. Strength combined with many advanced features makes this the ultimate compact computer available for the expert chess player. Playing Options: user-selectable Search Algorithms for customization Self Study Options: Setup positions; all major openings and Grandmaster moves stored; plus extra insight through Info Mode. Compact Design: compact laptop style case; flip down lid, pieces storage area and integrated LCD screen. Powered by 4 AA batteries (not included).".

Mer
6 år 10 månader sedan #940723 av Pg
Ser bra ut. Jag spelar lite på hobbynivå. Som mest kom jag upp i 1520 men jag tror jag kan få bättre
om jag försöker.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 10 månader sedan #940725 av Jocke
Du kan försöka med zoegas när han dyker upp? Han har slagit en stormästare!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 10 månader sedan #940727 av Pg
Jag har vunnit över en International Master en gång. Fast då mötte han en massa andra samtidigt.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 10 månader sedan #940731 av Jocke
Samma med Zoegas!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 10 månader sedan #940743 av Pg
Mina favoritdrag är om motståndaren öppnar med
D4, så brukar jag dra Springare till F6.
Om motståndaren öppnar med
E4. så brukar jag dra bonde C5 - dvs sicilianskt vilket ska ge en obalans i öppningen som kan vara
fördelaktig.
Men som sagt jag kan inte så mycket mer än att man kan göra dom dragen, efter dom dragen
vet jag inte utan jag improviserar.