Självförtroende/självkänsla

Mer
8 år 6 månader sedan #777015 av Admin1
Jag har nog både hög självkänsla och självförtroende. Tycker t.ex att politikerna hanterar flyktingfrågan taffligt. De som kommer från flyktingläger flyr inte från krig utan måste skickas tillbaka till flyktingläger. Onödigt att de riskerar livet samtidigt som de kostar pengar. Ta bara emot kvotflyktingar så det blir rättvist och de utan pengar får chans till asyl.

Här kan du läsa om självkänsla.

[url:1ydoei8s]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/5846-oka-sjalvkanslan-jag-duger[/url:1ydoei8s]
Mer
8 år 6 månader sedan #777018 av Geta
Nästa vecka ska flyktingar inkvarteras i tält i Skåne.
Mer
8 år 6 månader sedan #777276 av Admin1
De som är sjukast har störst problem. De kan verka ha negativa symptom, men det kan bero på att de tror att allt de gör misslyckas och därför gör de ingenting. Får de lite hjälp så de upptäcker att de klarar av saker så går det bättre.

[url:iyuld4u0]http://www.viska.se/index.php/ny-behandling/5040-aterhamtningsinriktad-kbt-ct-r-for-de-svarast-sjuka[/url:iyuld4u0]
Mer
8 år 6 månader sedan #777316 av Eos
Svar från Eos i ämnet Självförtroende/självkänsla
Usel självkänsla och relativt bra självförtroende. Tror mig kunna en hel del om jag bara vill. Men känner mig usel och nästan utan värde.
Jag pendlade kraftigt mellan ytterligheter förr men det har lugnat sig de senaste tio åren.
Mer
8 år 6 månader sedan #777768 av Admin1
Du gör ju mer än vi andra. Du sköter ju din son och ett 3 personers hushåll. Via andra har varken barnansvar eller sköter ett hushåll för 3 personer.
Mer
8 år 6 månader sedan #777786 av Eos
Svar från Eos i ämnet Självförtroende/självkänsla
Det är jobbigt att ta hand om barn för självkänslan blir ofta stukad. Svårt att förklara.
Och jag gör alldeles för lite i hushållet. Det varierar. När jag mår dåligt får min man göra allt, just nu är det rätt bra jag fixar en hel del.
Jag tycker att jag har det "lättare" som kan lämpa över saker på min partner. Samtidigt gör det mig mer beroende.