Jag slängde ut TV:n!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 7 månader sedan #865047 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Ja, så är det nog? Men om vi tar en frisk människa när hen säger att det är tacksamt att inte höra allt som sägs utan man önskar att man hörde mindre. Jag vet inte hur jag ska tolka det uttalandet? Men när jag har på mig apparaten så vill jag verkligen höra vad folk säger för att det inte ska uppstå missförstånd. Men det sker ofta ändå, en del tror jag hör dåligt med flit, eller att jag inte lyssnar osv, får inte riktigt ihop det där, har ju även ngn form av dyslexi i hjärnan ibland, när inget ord framkommer som man kan tolka i hjärnan. Om ngn pratar länge, så blir jag perplex. Men världen ska veta, det är bättre att höra än att vara hsk/döv!

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 7 månader sedan #865202 av wasp
Svar från wasp i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Ser på text TV via datorn. SVT sidan 377 är ju kult för en sportnörd!
Mer
7 år 7 månader sedan #865223 av vespire
Svar från vespire i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Jag har satt ViaFree som bokmärke i min webbläsare. Det enda jag ser på är dock Lyxfällan! :)
Mer
7 år 7 månader sedan #865251 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag slängde ut TV:n!

Utomjordingen skrev: Ok! Jag hade TV-mottagare till en dator redan under 2000-talet! Det var när jag hade operativsystemet XP... .

Hade ett TV-kort, jag var tvungen att ta ut ur den datorn som det då var det senaste på marknaden och det var också ett TV-kort i den. Jag var tvungen att ta ut det, då det gjorde datorn licenspliktig, Förre ägaren var utbildad på Chalmers och amerikanska Universitet och jag köpte den alltså begagnad och raderade inte ens ut sådant som var personligt. Den hårddisken som inte var operativsystemet var på hade han laddat ned både filmer videos och en himla massa andra grejor som han hade lagt på den hårddisken. Han var ett stort Liverpool fan och hade deras hemma arena som bildbakgrund på datorn. Den hårddisken ligger i ett externt kabinett för hårddiskar med den gamla fattningen. Bara att sätta på strömmen och titta. Bla ligger det någon Starwars film där också.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #865582 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag slängde ut TV:n!

Jocke skrev: Ja, så är det nog? Men om vi tar en frisk människa när hen säger att det är tacksamt att inte höra allt som sägs utan man önskar att man hörde mindre. Jag vet inte hur jag ska tolka det uttalandet?

Betyder att det sägs en massa dumheter, som man önskade att man slapp höra.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 7 månader sedan #865604 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Just precis! Men jag tolkar det ändå som viktigt att höra, för då kan man ta ställning till hur man ska betrakta den personen eller dem framöver. Precis som det lilla jag vet om zoegas-Isa affären, så har jag tagit ställning till att betrakta deras fall från en oberoende synvinkel, men jag både ser och hör dåligt kan man säga, har en viss form av dyslexi i hjärnan, när jag har för mycket traggligheter att tampas med. Jag har en mycket låg självkänsla, därför är det viktigt för mig att uttrycka mig med bilder, som andra kan uppfatta som onormala.

Det är mitt sätt att ersätta hörselbortfallet, även om jag vill minimera mina sinnesintryck, så måste jag ha på den när det är nödvändigt och det kan röra sig om flera timmar trots allt. Vad jag önskar att jag fick ett boende anpassat för mina minst två funktionshinder.

Vars är världen på väg?