Ni spolar väl ur...

Mer
7 år 5 månader sedan #885674 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ni spolar väl ur...
Min kompis, när jag var liten hade färgat vatten i egen brunn. Dricksglasen
blev kopparfärgade. Kanske var det på grund att vattnet hade filtrerats
genom en skog.
Mer
7 år 5 månader sedan #885685 av Melun
Svar från Melun i ämnet Ni spolar väl ur...
Det var en by nånstans i sverige som hade grundvatten och de var mer eller mindre släkt med varandra. De drabbades av svåra inälvssjukdomar. Till slut undersökte man vattnet och upptäckte att det innehöll uran.
Mer
7 år 5 månader sedan #885720 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ni spolar väl ur...
Bor i översta lägenheten och det är långt ifrån matarrören, så det dröjer länge innan vattnet blir varmt på morgonen och jag tog upp det med en vän till min syster och svåger, har känt honom också sedan barnsben då jag var vargunge och han scoutledare, han sade att han hade samma problem, då han bodde längst bort och det tog lång tid på morgonen och det jag reflekterade över var om de skulle, som det var tal om installera vattenmätare och då jag inte ville betala för varmvatten innan det blev varmt. Han som bor i Villa i Lerum, sade att det var realitet för honom.

Jag vet att man skall spola rören innan man dricker det och där var en man på Lillhagen och han tog varmvatten direkt från kran för sitt morgonkaffe och varnade honom. Jag har framfört här tidigare att de hade bly och kopparrör i det gamla Rom och de blev förgiftade med koppargifter och bly från rören.

Det är därför gamla koppargrytor, kopparkaffepettrar är Förtennade
sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rtenning
Det har stått i pressen nyligen, så det är lika aktuellt idag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #885721 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ni spolar väl ur...
Bara det att köper ni något och det är gammalt, lämna in kärlet för en bedömning, då de kan ha haft bly i kopparkärlen som är gamla, innan ni använder dem till mat eller dryck då det sista är värre än det första. Jag pratar alltså om bedragare, det är möjligt att det finns en stämpel i godset med att det är gjort med tenn, Den kallas också för djävulens metall.
varldslitteratur.se/bok/dj%C3%A4vulens-metall-tennkungens-liv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #886009 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ni spolar väl ur...
Är det inte i Indien så att vissa landsändar har arsenik i vattnet och att de blir arsenikförgiftade där.
Mer
7 år 5 månader sedan #886010 av lärjungenMatteus
Des­sa tec­ken skall följa dem som tror: i mitt namn skall de dri­va ut de­mo­ner, de skall ta­la nya tung­omål, de skall ta or­mar med si­na händer, de skall in­te bli ska­da­de om de dric­ker dödligt gift, och de skall lägga si­na händer på sju­ka och göra dem fris­ka.”