Jag är ondskan reikarnerad

Mer
7 år 2 månader sedan #907498 av Nissegossen

Geta skrev: Ja, han har också träffat Stålfarfar.

www.expressen.se/sport/inloggad/stalfarf...ade-skagget-av-alla/

Geta, det var en liten flicka som myntade "stålffarfar" Hon stod och såg honom cykla förbi och hon sade, titta stålfarfar och en journalist hörde det och skickade in det till tidningen och de nappade direkt och därmed blev han rikskänd som stålfarfar. Undrar om tjejen lever, i så fall är hon äldre än någon på sajten.

Kom ihåg att han var över 100 år när han dog och hans fru dog också gammal undrar om inte hon också blev över 100 år

I fall Admin träffat honom borde det vara i tidigare år av hans liv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 månader sedan #907499 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 månader sedan #907500 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag är ondskan reikarnerad
Jag tror att till och med nuvarande påven från Argentina har dejtat
i sin ungdom.
Mer
7 år 2 månader sedan #907614 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jag är ondskan reikarnerad

Nissegossen skrev: Fel! Katolska präster får gifta sig. Det med påvens välsignelse
www.svt.se/nyheter/utrikes/finns-katolsk...raster-far-gifta-sig

Söksidan
www.google.se/#q=gifta+pr%C3%A4ster+i+katolska+kyrkan

Nissegossen skrev: zoidar, detta i Sverige www.dagen.se/magnus-katolsk-prast-med-fr...h-fyra-barn-1.191891



"4. Får katolska präster gifta sig eller vara gifta? Inom katolska världskyrkan finns olika riter/grenar. Den största och mest kända är den romerska. I den får präster inte gifta sig. Det finns dock undantag. Också här i Sverige finns några gifta katolska präster i den romerska riten. De har varit gift tidigare innan de blev katoliker och prästvigdes. Kyrkan kan mycket väl upphäva denna bestämmelse, eftersom den har inte sin grund i Guds bud. Andra riter i katolska kyrkan, framförallt i orienten, men också i Sverige, har alltid haft gifta präster."

Tror fortfarande att det är förbjudet för de flesta präster inom katolska kyrkan att gifta sig. Om man blir gift innan prästvigning är det ok, men det är ju om beslutet att man ska bli präst kommer efter giftermålet.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 2 månader sedan #907677 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag är ondskan reikarnerad
Jag bodde på en liten järnvägsstation och en gång när jag gick in i väntsalen satt stålfarfar där och pustade ut. Jag tror det var hans första turné genom Sverige och då han blev jättekändis. Har för mig att han sjöng ibland t.ex Barnatro, som var en gammal visa. Stålfarfar hade helskägg.
Mer
7 år 2 månader sedan #907711 av Nissegossen
Året han cyklade Sverigeloppet var 1951, så du kan inte vara gammal när du såg honom

Samt, ja, jag vet att han har sjungit på skiva. Undrar om den finns på youtube?
[youtube:1slfo40j]DCaQ7vfrUkI[/youtube:1slfo40j]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum