Går till du till privat tandläkare eller folktandvården?

Mer
6 år 11 månader sedan #933143 av Geta
Jag gick hos en privat tandläkare som tog emot mig trots att han var kraftigt förkyld.
Jag fick en tandinfektion efter det.
Mer
6 år 11 månader sedan #933177 av Nissegossen
Min tandläkare gick i pension förra året. Har haft henne sedan 1973 då hon hyrde en stol hos en annan tandläkare. Hon var lätt på handen och jag rekommenderade henne till en jag känner och hon gav mig rätt. Numera har jag en tid att passa i slutet på September hos folktandvården nära här.

Jag fick betyget "idealpatient" av tandsköterskan någon av de sista ggr då hon sade det till mig och tandläkaren bara höll med.

Kunde ha gått till efterträdaren, men kände direkt ett starkt motstånd och har bestämt mig nu för Folktandvården.

Jag ringde sköterskan och bad om min journal, vilket jag villigt tipsar om här. Då har tandläkaren all anamnes. Be dem skicka till nuvarande tandläkare.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #933393 av Admin1
Att privattandläkare är bättre kan ju bero på att de lever på sitt eget rykte och måste måna om det för att överleva på lite längre sikt.
Mer
6 år 11 månader sedan #934383 av Geta
Jag gick till en privattandläkare som var sämre än sitt rykte. Han hade sin mottagning
på en fashionabel adress. Dessutom var han otrevlig mot sina tandsköterskor. Han borde
vara pensionerad vid det här laget.
Mer
6 år 11 månader sedan #934729 av Admin1
En gång gick jag hos en privattandläkare i Uppsala och när jag gick på en studentorkesterfestival var han presentatör av orkestrarna. Han hade på sig en för liten peruk, men det var lätt ändå att känna igen honom. Konstigt att han fick det uppdraget.
Mer
6 år 11 månader sedan #935502 av Richard
Har gått hos en privat tandläkare sedan den allmänna tandvårdförsäkringen för barn upphörde för mig (är det 19 eller 21 år?). Men sedan 29 års-åldern fick jag ett grönt kort, som också gäller hos privata tandläkare. Har sällan hål i tänderna även fast jag slarvar med tandborstningen. Var dock där i förrgår och lagade en gammal lagning som hade gått sönder.