En halvtimma sena?

Mer
6 år 9 månader sedan #956004 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En halvtimma sena?
En akademisk kvart brukar kommentaren vara om folk är sena. En halvtimme sen, skulle knappast godta det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #956006 av Geta
Svar från Geta i ämnet En halvtimma sena?
Det kan vara ett tecken på psykisk funktionsnedsättning att hela tiden komma för sent. Personen kan kanske inte tolka klockan eller saknar tidsbegrepp.
Mer
6 år 9 månader sedan #956009 av Melun
Svar från Melun i ämnet En halvtimma sena?
Försöker alltid vara i tid. Ofta är jag mycket före.
Mer
6 år 9 månader sedan #956076 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet En halvtimma sena?
Så är det för mig också, ofta kan jag vara en timme tidig och då fråga, kan jag komma in nu, eller måste jag vänta? Sen var jag en gång, det berodde inte på mig utan kollektivtrafiken. Hade dock förberett mig och hade lappen med telefonnumret med mig ringde upp och sade jag kommer men blir sen. Spårvagnen har stopp. Kommer dit jag skulle och de hade tagit en väntande före mig, så allt avlöpte till det bästa.

Är man sen, ringer man och talar om det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #956080 av Richard
Svar från Richard i ämnet En halvtimma sena?
Jag är extremt noga med tider. Om jag t.ex. ska med tåget så är jag på stationen alltid typ 20 minuter tidigare. Irriterar mig på folk som inte kan passa tider också... Kan ibland räcka att nån är 5 minuter sen för att det ska bli irriterande. Men det är nog en del i min asperger.
Mer
6 år 9 månader sedan #956107 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet En halvtimma sena?
Jag kommer för tidigt vanligtvis. Utom dit jag varit förut typ jobb. Då kommer jag för sent.