När du blir elak?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 3 månader sedan #1020499 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet När du blir elak?
"Slutar att prata med varandra

Kommunikationen blir allt sämre, och ni slutar helt enkelt att prata med varandra.
Maria Farm:
– Detta kan vara ett väldigt stort och jobbigt problem i ett förhållande. Om man känner att man inte vill prata med sin partner, att ens partners åsikter blir oviktiga för en eller att man upplever att man kommit långt ifrån varandra så kan det leda till att man går skilda vägar, säger Maria Farm. 

Men ibland kan man känna att man inte pratar med varandra för att vardagen kommer emellan, och att man inte har tid för varandra. Om man då hittar tillbaka till varandra när man är ledig eller liknande är det ju bra.
– Vill man satsa på relationen så gäller det att satsa rejält. Ett exempel kan vara att gå och prata med någon professionell, så man får ett forum där man kan prata med varandra och återupptäcka varandra igen."

Ja, återigen från hälsoliv! Att inte umgås kan också vara en elak känsla egentligen, att man inte brys sig om varandra! Det kan gälla kompisrelationer, när man har varit polare länge, och helt plötsligt slutar hälsa på varandra. Men man kan översätta detta även till denna site, då man känner att man inte vill sticka in med ngn inlägg då man kan tycka ngn verkar tjötig eller att det inte går att besvara dennes utfall ngt vettigt! Men som jag säger ganska ofta är att tålamod och ödmjukhet är en bra devis att leva efter!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 3 månader sedan #1020799 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet När du blir elak?
Det är inte så många här som är elaka, så det är nog inte så vanligt.
Mer
6 år 3 månader sedan #1021828 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet När du blir elak?
Jeg blir tverr og aggressiv av terapeutisk empati.
Mer
6 år 3 månader sedan #1021843 av Geta
Svar från Geta i ämnet När du blir elak?
Det är sällan som jag utsätts för empati, så det är inget problem.
Mer
6 år 3 månader sedan #1021852 av wasp
Svar från wasp i ämnet När du blir elak?
Nästan aldrig. Kanske när rösterna varit påstridiga............
Mer
6 år 3 månader sedan #1021853 av björk
Svar från björk i ämnet När du blir elak?
Jag blir heligt arg när jag känner avsmak.
Tex om man ser min pappas
slyna som en mini-gris att kela me de
gör, Mig, tvär.....