SD och moderater vill låta oss ha det värre !!

Mer
5 år 9 månader sedan #1081072 av Nissegossen
Före 2004 var det andra regler, då fick mitt ex och jag bostadstillägg var för sig och vi fick då mer pengar 2004 ändrade de det och i.o.m fick vi samma som för gifta samtidigt rensade vi pärmar där det var samlat i 10 år av gamla papper och vi gick ju igenom allt innan. Mitt ex sade titta här, jag har nu lika mycket pengar idag som 1994 pga bostadstillägget. Vad ger det för signaler?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1081073 av Kvark
Lyckas man spara ihop lite pengar får man sänkt bostadstillägg.
Bostadstillägget är en fattigdomsfälla.

Jag har försökt snåla för att få ihop pengar till nya vitvaror.
Men det får man inte för svenskhatarna i riksdagen.
Då ska man straffas med sänkt bostadstillägg.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1081096 av Geta
Man får ha upp till 100 000 kr på banken för att få bostadstillägg.
Mer
5 år 9 månader sedan #1081098 av memphis
Tror tyvärr inte det stämmer, att man får ha 100 000kr på banken utan att förlora bostadstillägget. Jag sålde nämligen en fondandel och fick 300kr för den. Det uppmärksammade fk, och de drar den summan, 20kr i månaden drar de bort (!)
Mer
5 år 9 månader sedan #1081099 av Cosmos

Kvark skrev: Svenskar dör i väntan på vård.
Kvinnor tvingas föda i bilar.
Pensionärer svälter.
Kriminella får härja fritt.
Vi klarar inte av att släcka skogsbränder på egen hand.
Infrastrukturen är kraftigt eftersatt.
Försvaret är ett skämt.

Hatet mot oss svenskar har gått för långt.
Vi måste rösta på partier som vill oss väl.

Bra talat! Jag tror inte det spelar någon roll vilket parti man röstar på. Inget kan ändra på det faktum att Sverige håller på att tippa över.

V är oärligast, MP är manipulerande ormar och S är svaga och beroende. De borgerliga, framför allt Liberalerna, är tydligare.
Mer
5 år 9 månader sedan #1081103 av Kvark

ispegelland skrev: Tror tyvärr inte det stämmer, att man får ha 100 000kr på banken utan att förlora bostadstillägget. Jag sålde nämligen en fondandel och fick 300kr för den. Det uppmärksammade fk, och de drar den summan, 20kr i månaden drar de bort (!)


Du har helt rätt.
Jag fick hela 200 kronor i ränta på mina pengar och för straffades jag.