Kreativitet?

Mer
5 år 9 månader sedan #1073608 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kreativitet?
Vanliga personer har ett filter som plockar bort det mesta och även tankar. Det kan vara sådana saker som gör en kreativ, men om man tittar på John Nash blev han inte bättre forskare efter psykoserna utan producerade i princip ingenting.
Mer
5 år 9 månader sedan #1073620 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kreativitet?
Klanggedin

När man är på top är det som en klocka, du ser visarna och då är du på 5 i 12, går det en sekund över tolvslaget är du galen, men att vara där på 5 i 12 kommer mycket kreativt, som Världen kan ha mycket användning för. kalla det gärna genialiskt men sek över 12 är det galenskap

Att balansera på ett svärd är att gör man minsta fel skär det igenom allt. Att vara där på sin fulla förmåga är mycket svårt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1073628 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kreativitet?
Så det som sker i skiftet mellan normal och psykos gör att man blir extremt fokuserad i mellanskiftet vilket ger kreativitet?

Nä jag håller med Admin också. Psykos gör inte att hjärnan fungerar bättre i alla fall inte sjukdomstillståndet.
Mer
5 år 9 månader sedan #1073633 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kreativitet?
Kreativitet är något gudomligt som vi får smaka av.
Mer
5 år 9 månader sedan #1073639 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kreativitet?
Man säger att artisterna söker efter det gudomliga medans forskarna söker efter det konkreta..
Det är även de två dimensionerna på openness to experience. intellect och creativity.
Mer
5 år 9 månader sedan #1073654 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Kreativitet?
Jag använder min kreativitet med att hitta på namn för domännamn.
Sedan kan jag sälja dem eller behåll å skapa hemsida om jag vill.
Har även varit kreatör till två böcker som jag äger rättigheter till.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln