Ta förluster i livet

Mer
5 år 8 månader sedan #1081126 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ta förluster i livet
Via kommunens biståndshandläggare kan du få ett Personligt Ombud. Personliga Ombud är bra på att aktivera en via sysselsättning, jobb eller studier. Livet blir mer meningsfyllt med aktivitet.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081161 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ta förluster i livet
KP företräder dig ingen annan, det är frivilligt från deras sida ingen rättighet kom ihǻg det kommunen betalar inte deras lön det gör staten och det är endast dig de företräder ingen annan de kan följa med till läkare fk myndigheter och där kan de vara med som vittne till vad som sagts eller de kan prata för dig och vara den som hjälper dig i vad som behövs ang ditt ärende där. Kolla in på po s hemsida personligtombud.se/ vem som är po i din kommun finns ingen närmsta kommun i stället, ring upp och prata

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1081350 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ta förluster i livet
Ett Personligt Ombud gör bara det du ber om, men om de upptäcker att du har problem med något du inte är medveten om kan de nog komma med förslag.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081365 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ta förluster i livet
Ja, men de jobbar mot ett avslut där du fått ordning på dina kontakter du har, de själva har inte tid med en längre tid, du får hjälp ja, men de vill avveckla det engagemang de har i dig, bara för att många andra behöver också hjälp så nöj er med vad ni får. Kom ihåg här det som gjorde att du tog kontakt med dem och sade vad du ville ha hjälp med och dra redan då ALLT du behöver hjälp med stort och smått.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1082636 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ta förluster i livet
encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:...omkSTFw_AxqLixbgumBw

Vi män är nog begränsade i känsloutrymmet! Vi har svårt att orientera oss i okända områden? Funderar på, främst Kant och denne filosof just nu!

Två helt differentiala personer som har diametralt olika åsikter vad hällande andevärlden och religion! Själv lever jag ett ganska minimalt liv, har inte så stora erfarenheter av livet trots +55-snåret. Känns som andra lever via mig, men jag tror jag inte har samma möjlighet att leva som dem, kan det stämma?

Vars är världen på väg?
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1082643 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ta förluster i livet
Hur får man nya erfarenheter?