Jag vet inte. Man måste se. och då vet resultat.

Mer
5 år 5 månader sedan #1110710 av memphis
Jag hade nattskräck i natt, och det är demoniskt. Som "röster" fast demonljud. Hasande, harklande, väsande ljud runt hela sängen. Nattskräck är ingen dröm man är vaken. En sorts hallucination tror jag.
Mer
5 år 5 månader sedan #1110713 av Fantasio
Ibland har jag känt hur nån tar på mig och annat. Vill bara vakna då.
Mer
5 år 5 månader sedan #1110772 av Nissegossen
Låg på Sahlgrenska en natt och försökte sova. Låg i ett becksvart tyst rum. Helt plötsligt rycker någon i madrassen och jag tände skärmen på mobilen, inte en käft. Senare lät det som någon harklade sig från vad jag trodde var en toa. Såg senare att det var en garderob helt plötsligt dök det upp ett intensivt ljus, jag sade gå härifrån du har inte här att göra. Varpå ljuset slocknade.

Det skall mer till för att göra mig skraj, Tittade aldrig efter i garderoben. Jag är luttrad.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1110919 av Admin1

memphis skrev: Jag hade nattskräck i natt, och det är demoniskt. Som "röster" fast demonljud. Hasande, harklande, väsande ljud runt hela sängen. Nattskräck är ingen dröm man är vaken. En sorts hallucination tror jag.

När man vaknar eller somnar in kan man få hallucinationer. Det drabbar också helt friska personer.

Tillståndet antas uppkomma genom ett ofullständigt uppvaknande från REM-sömn, där effekten blir att delar av hjärnan fortfarande befinner sig i REM-sömn när man är vaken, och att man alltså drömmer vaken

sv.wikipedia.org/wiki/Hypnopomp_hallucination
Mer
5 år 5 månader sedan #1110921 av memphis
Jaha ok. Tack för svar :)