Att bo ensam med bara boendestöd?

Mer
5 år 6 månader sedan #1097439 av MsTibbs
Jag tänker man ska akta sig med att lägga ut (främst andras) fulla namn på nätet, ifall de möjligen inte skulle samtycka.
Mer
5 år 6 månader sedan #1097442 av Amandara
Jag bor med farsan, och Loppan varannan vecka. Det funkar hyfsat även om det är skönt att få vara ensam ibland. Men farsan är rätt kul utom när han ettrar om politik vilket han gör rätt ofta. Inget boendestöd. Det funkar. Har bra grannar utom gnällkärringen under som hatar Loppan typ.
Mer
5 år 6 månader sedan #1097448 av Richard
Bor ensam med mina katter o trivs bra med det.

Visst, här är rörigt o stökigt som fan men jag sköter hygienen. Har boendestöd 2 timmar i veckan, men det är på morgonen o då har jag ingen lust att städa. Trivs bäst ensam, men man måste komma ut lite därför går jag på daglig verksamhet.

Ser ingen nackdel med det...


Grannarna är trevliga, känner inte de nya, en lite grann. De förra brukade jag bli inbjuden till fest hos. Ett tag var väl grannarna lite sura för mina experiment...
Mer
5 år 6 månader sedan #1097533 av Admin1
Jag har för mig att 20 % har boendestöd och 20 % bor på gruppboende. Känner man sig ensam kan man via kommunen få kontaktperson. Sedan finns träfflokaler och daglig sysselsättning.
Mer
5 år 6 månader sedan #1097565 av wasp
Träffpunkt. Visst! Går till ett dagcenter.
Mer
5 år 6 månader sedan #1097684 av krokus
Tidigare hade jag boendestöd minst 3h per vecka. Men jag tröttnade på dem och ville ta en paus. Kommunen beviljade inte paus från boendestöd, utan jag blev tvungen att säga upp den insatsen. Numera städar och handlar jag ensam, funkar rätt bra.