Jag sållade bort allt i mitt liv!

Mer
5 år 5 månader sedan #1104428 av Geta
Men har ni verkligen kunnat välja ett annat liv?
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1104910 av Utomjordingen
Jo, Geta - jag hade kunnat vara kvar på psyket under 1990-talet när jag hade chansen. Sen ångrar jag att jag rörde komet - jag mår inte bra när jag tänker på att jag gjorde "DET". När man har röster och sånt så förstärker tron också - stark tro förflyttar berg sägs det.

Jag sållade bort spriten (alla drycker med hög alkoholhalt) och höll mig bara till öl och gör det fortfarande. Drack bara folköl och inte ens starköl under ett par decennium.

Sen sållade jag bort resor! Jag var fruktansvärt trött på att resa eftersom jag reste flera gånger varje år till utomlands och sommarställe under hela min uppväxt. Antar att det också var en faktor att jag blev psykisk sjuk.

Sen sållade jag bort ganska många manliga vänner i mitt liv. Jag hade väl ett tag psykiska problem när det gäller män. Det var lättare att umgås med kvinnor i mitt liv. Kvinnorna försökte i alla fall inte döda mig som männen försökte en tiotal gånger i mitt liv.

Sållade bort otrohetsaffärer i mitt liv! Hade kunnat varit otrogen många gånger i mitt liv men har alltid velat vara trogen mot min kvinna och även då mot mitt X.

Finns säkert mer som jag har sållat bort... .
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1104959 av memphis
Jag ska sålla bort stödteamet på lite sikt. Men först ska jag ha tillbaka vad som lånats av mig och även en till anledning till att jag behåller dem lite till. Tror att chefen där är en jävla fitta och det får jag se om jag har rätt när jag pratar med henne.
Mer
5 år 5 månader sedan #1104991 av wasp
Ja! En gång i tiden, efter högskolereformen 1977, då alla spärrade utbildningar praktiskt taget krävde 5,0 i betygsmedel blev jag antagen. Skulle ju hetsas och mobbas, likaså stressas att till slut började jag spåra ur. I stället för en föreläsningssal så skulle jag höra på hur jävla korkad jag var och de fick sin vilja fram. Psyk, sitta där som snurrboll! Ja, ja! Vet att jag till slut visade en psykolog svart på vitt - mina papper från gamla UHÄ och en hel del material från SLU. Han sa: Ja, ta mig fan! Veterinär, du av alla människor! Du sa ju att ni trodde på mig? Vet du vad sa han: På det här stället sägs så mycket som inte är relevant! Nu först vet jag! Men jag kom aldrig tillbaka, efter min stora psykos blev det flera och på den vägen är det!
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1105647 av Utomjordingen
Sållade bort en hel del romaner och sådana böcker som jag kallar för hokus pokus böcker. Vill helst hålla mig endast till fakta böcker. Sen försöker jag sålla bort onödiga kunskaper som inte ger mig nåt.

På senare år så har jag sållat bort en hel del filmer/tv/radio, musik och data spel - orkar inte ta in så mycket som jag gjorde tidigare i mitt liv. Eller orkar kanske jag gör men jag vill ha mer tid till annat i mitt liv. Det är mest min kvinna som ser på filmer/Tv.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105650 av notwoodstock
Slängde hela akademiska utbildningen, praktiskt taget. Har ändå glömt bort så mycket.

Roligare var att lära känna sig själv!

Får undvika "Amused to death", också.