Jag sållade bort allt i mitt liv!

Mer
5 år 5 månader sedan #1104959 av memphis
Jag ska sålla bort stödteamet på lite sikt. Men först ska jag ha tillbaka vad som lånats av mig och även en till anledning till att jag behåller dem lite till. Tror att chefen där är en jävla fitta och det får jag se om jag har rätt när jag pratar med henne.
Mer
5 år 5 månader sedan #1104991 av wasp
Ja! En gång i tiden, efter högskolereformen 1977, då alla spärrade utbildningar praktiskt taget krävde 5,0 i betygsmedel blev jag antagen. Skulle ju hetsas och mobbas, likaså stressas att till slut började jag spåra ur. I stället för en föreläsningssal så skulle jag höra på hur jävla korkad jag var och de fick sin vilja fram. Psyk, sitta där som snurrboll! Ja, ja! Vet att jag till slut visade en psykolog svart på vitt - mina papper från gamla UHÄ och en hel del material från SLU. Han sa: Ja, ta mig fan! Veterinär, du av alla människor! Du sa ju att ni trodde på mig? Vet du vad sa han: På det här stället sägs så mycket som inte är relevant! Nu först vet jag! Men jag kom aldrig tillbaka, efter min stora psykos blev det flera och på den vägen är det!
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1105647 av Utomjordingen
Sållade bort en hel del romaner och sådana böcker som jag kallar för hokus pokus böcker. Vill helst hålla mig endast till fakta böcker. Sen försöker jag sålla bort onödiga kunskaper som inte ger mig nåt.

På senare år så har jag sållat bort en hel del filmer/tv/radio, musik och data spel - orkar inte ta in så mycket som jag gjorde tidigare i mitt liv. Eller orkar kanske jag gör men jag vill ha mer tid till annat i mitt liv. Det är mest min kvinna som ser på filmer/Tv.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105650 av notwoodstock
Slängde hela akademiska utbildningen, praktiskt taget. Har ändå glömt bort så mycket.

Roligare var att lära känna sig själv!

Får undvika "Amused to death", också.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1105653 av Utomjordingen
Men om vi vänder på perspektivet så finns det ju faktiskt saker och ting som jag inte sållade bort, så jag har inte sålla bort riktigt allt i mitt liv.

Saker som jag främst inte kommer att sålla bort:

1. Kaffe/cigaretter/öl.

2. God mat och dryck/vitaminer och mineraler.

3. Min hobbyverksamhet.

4. Spel om pengar. Men som jag kanske kommer att sålla bort i framtiden förutsatt om jag någonsin vinner en storvinst.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1105866 av Utomjordingen
Jo, jag har också sållat bort offentligheten! Finns inte ett foto på mig som jag har lagt ut på Internet... .

300


300


Varför sållade jag bort offentligheten? Jo, för mig känns det som om jag skulle sälja min själ om jag gjorde det. Räcker att jag skriver lite på Internet så kan det kännas otrevligt/obehagligt/inre stress.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.