Känner mig så ensam.

Mer
5 år 5 månader sedan #1103717 av Bosse
Kamrater, jag vill absolut inte gnälla! Men när jag tänker efter, att jag är en sån ensam människa. T ex får jag vare sig knappast några personliga telefonsamtal eller likaså brev på posten. Jag är fullt medveten att jag i princip tror på den biologiska förklarningen på min sjukdom och dess behandling samt terapi. Dessutom har jag tidigare varit aktiv i IIFS här i Göteborg samt Schizofreniförbundet, vilka är för åtminstone en del av er ”de förbaskade föräldraorganisationerna”. Jag är dock fullt medveten att även om man sköter sin egen medicinering helt enligt läkares ordination, behöver inte absolut nedföra att man är psykiatrisk frisk heller!

Vidare blir jag alltmer medveten att jag har nog vart i alla fall lite s k självgod, d v s haft stora tankar på mig själv och min personlighet. Så visst kan ni andra åstadkomma goda saker! Så lite rätt tycker jag själv att jag inte blev t ex attitydambasdör.

Men jag vet inte hur jag skall komma ur denna svåra situation?! Jag är nog alltjämt ett barn, trots att jag är ålderspensionär. PS Jag har på sistone märkt att jag blivit isolerad på det här sociala mediet Facebook, dessvärre. DS
Mer
5 år 5 månader sedan #1103724 av Geta
Svar från Geta i ämnet Känner mig så ensam.
Du syns inte på Viska särskilt ofta.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1103763 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Känner mig så ensam.
Bosse du hade stämt träff med mig och en annan medlem från viska.se och varken du eller hon dök upp så vad du påstår är upp till dig att vara ensam och ingen hör av sig, där får du skylla dig själv ensam hade du inte varit om du höll dina egna löften

Till sist vill jag säga att du är oförskämd i detta sammanhang, jag kan inte lita på dig.

Jag själv är en av de första medlemmarna i IFS, du var inte det vad jag kommer ihåg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1103779 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Känner mig så ensam.
Hej, Bosse. Jag är väl också rätt ensam. Jag känner mig också som ett barn, se tråden "Barn på nytt". Facebook har jag som en kul grej, tar det inte så allvarligt. Ha det bra!

Skicka PM om du vill lägga till mig som vän på Facebook.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Fantasio.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1103906 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Känner mig så ensam.
Du kan ringa kommunens biståndshandläggare och be om en kontaktperson, som är en slags kompis. Nissegossen har en kontaktperson, som är präst. Har du någon hemtjänst?
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1103939 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Känner mig så ensam.
Men gå till din närmsta affär och häng där, och prata med folk.