Hur firar ni Jul i år?

Mer
5 år 4 månader sedan #1115892 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hur firar ni Jul i år?
Mamma ska i alla fall lägga in sill. Blanda ihop ingredienser. Hon köpte sån sill med mig förra veckan. Hon gör inte köttbullar längre, inte jag heller, tyvärr.
Mer
5 år 4 månader sedan #1115896 av sodergardfia
Jag ska fira med mamma, min bror och pappa på julafton . Imorgon åker vi till farmor tillsammans och firar jul där en dag i förväg. Vi kommer äta kalops istället för julmat, för hon orkar inte fixa nåt julbord längre. Fast hon kommer steka upp lite prinskorv o köttbullar åt pappa o brorsan. Personligen tycker jag att kalops är minst lika gott som julmat!
Fast här hemma kommer vi ha mer traditionell julmat.
Jag var rädd att julen skulle bli hemsk, för min paranoide/förmodligen psykotiske släkting har tjatat att få komma. Det är inte hans psykos jag har nåt emot - jag är ju psykiskt sjuk själv, liksom- men han pratar om sina vanföreställningar (som han tror är verkliga ) hela tiden och blir aggressiv och skriker. Han och mamma pratar i telefon hela dagarna , och det mesta som sägs är paranoida funderingar . Han bor i en annan stad och är helt ensam o isolerad, men vi... orkar helt enkelt inte hantera situationen som skulle uppstå . Dessutom skulle min släkting knappast må bra själv av situationen. Jag hoppas innerligt att han inte mår FÖR dåligt... Ska be för honom. Hoppas han och mamma håller god ton i telefon även på julafton .
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1115944 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur firar ni Jul i år?
Hemma, eventuellt att en kvinna kommer hit och håller mig sällskap på julafton.

Jag skall snart gå ut i köket och smaka på min Dunderglögg. Spännande

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1116143 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur firar ni Jul i år?
Konstigt att släktingen ringer så ofta. Har din mamma kontaktat kommunens biståndshandläggare så han får hjälp av dem.
Mer
5 år 4 månader sedan #1116148 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur firar ni Jul i år?
Jag firar julafton tillsammans med vänner som bor utanför stan. I övrigt är jag själv med min katt.