Otroligt kul med släktforskning!

Mer
5 år 2 månader sedan #1129362 av wasp
Ancestry.se brukar ha gratisveckor vid jullov, resp påsklov. Det är bara att regga sig och börja söka gratis och franko. Sen får man mail där de vill ha betalt för att fortsätta............................
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129363 av Nissegossen
Min morfar kommer från Halland, det gamla ortnamnet var Eldsfragga numera Eldsberga

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129367 av Amandara
På min mammas släkt har det släktforskare....de kommer från Västerbotten sedan urminnes tider. Var typ bönder. Många släktingar i USA de kom och hälsade på när jag var 13 och bodde i Västerbotten. De hade cowboyhattar och fula kepsar med sig. Hela bygden var involverad i Spinnel Anna släkten....typ nästan inavel däruppe på landet.
Min farfar och farmors bror har oxå släktforskare lite. På farrfars sida var det en del militärer...mitt efternamn är ett soldatnamn....en piga hade ihop det med andlige Von Baur på något gods....en av mina anfäder.
Farmor har släktforskare och jag har läst det men inte minns inte så mycket. Det var inget som stack ut.
I farfars släkt var det oxå många som utvandrade till Amerikat.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129368 av Nissegossen
Min farfarsfar dog i USA. Farmorsmor dog på Mentalsjukhuset i Lund 1908 hon är begravd där.
Min farfar och farmor var kusiner där har vi The birth of Gammeldans

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1129371 av Maxjohan1983
Det har släktforskats på min farmors sida..

Enligt far är vi släkt med Tarja Halonen... Finlands tidigare president.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 2 månader sedan #1129504 av Admin1
En kusin till mig håller på med släktforskning, men själv är jag inte intresserad av det.