Tråden om fotografering

Mer
5 år 1 månad sedan #1132482 av Nissegossen
Det ligger två kameror här av gammal sort, går det att köpa film och batteri till dem?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1132486 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tråden om fotografering
Mormors faster från Californien fotade med en polaroidkamera, när hon var på besök i Sverige i början av 1960-talet.
Mer
5 år 1 månad sedan #1132503 av Nissegossen
Vet inte vad det var kanske en demonstration det var varmt och solen lyste, någonstans delade de ut engångskameror i papp och med dem skulle det fotograferas men filmen och kameran samlades in och försvann troligen till USA

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1132509 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tråden om fotografering
Som barn fick jag en Kodak instamatic. Den var helkass men lyfte sina bilder till minnen. Som vuxen köpte jag en Minolta systemkamera av enkelt skick men tog en hel del väldigt bra bilder. Som hjälp att förbättra bilderna använde jag olika filter vilka kunde göra varje bild till ett konstverk.

När jag skulle åka till USA 2010 köpte jag en Nikon D5000 vilket var den bästa kameran på billighetsmarknaden då. Med tele betalade jag cirka 10.000 kr. Den tog fantastiska bilder från bl a Grand Canyan, San Fransisco och New York. Ett utav dem har jag förstorat med träbeslag på baksidan och satt på väggen. Jag sålde kameran för 4.500 kr på hösten när ekonomin bröt ihop totalt. Ångrar mig som fan.
Mer
5 år 1 månad sedan #1132511 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tråden om fotografering
Instamatic-kamerorna var fantastiska. Varenda kotte hade det. Men bilderna börjar blekna nu.
Mer
5 år 1 månad sedan #1132525 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Tråden om fotografering
Cosmos, det måste ha varit pampigt att få plåta Grand Canyon. Vad var det för tele du hade?

Nissegossen, vad är det för gamla kameror du har?