Vår Gästvänlige Nisse!

Mer
5 år 2 månader sedan #1134833 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vår Gästvänlige Nisse!
Så här skrev Nissegossen tidigare idag;

Det som är stavas pengar och det är därför de vill att jag betalar. Först måste det göras en sanering av lägenheten sedan en besiktning därefter kommer krav på pengar och ärendet kan gå till tingsrätten och där kan situationen bli att jag blir vräkt.


1. Lägenheten är efter 7 månader inte städad.
2. Sedan kommer besiktningen, som inte är gjord.
3. När besiktningen är klar kan de bedöma skador och om inte Nissegossen inte betalar blir det tingsrätten.
Det finns alltså inga krav än på Nissegossen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1134836 av Maxjohan1983
Jag missuppfattade med tingsrätten. Trodde det redan var på gång med det.

Men tror ändå inte Nisse kokat ihop detta med vanföreställningar.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 2 månader sedan #1134839 av Friberg
Svar från Friberg i ämnet Vår Gästvänlige Nisse!
Tjena alla! Underbar sajt ni har!

Nisses lägenhet är i minst sagt dåligt skick och jag misstänker att han inte skött den så bra pga. psykossjukdomen. Vad gäller vattenskador så har det nog blivit en del då Nisse lider av rätt mycket extra pyramidala bieffekter, framför allt i händerna, vilket gör att han ofta spiller saker. Nisse har fått en god man som håller på att deala med störningsjouren sedan en tid tillbaka vilket har köpt Nisse lite tid att ordna med storstäd/sanering.

Visst har Nisse symtom från psykossjukdomen, men några vanföreställningar har jag aldrig varit med om.
Huruvida jag är Nisses ssk, ett troll, eller kanske nisse själv, kan ni diskutera fritt hur mycket ni vill!

Ha en fin kväll!
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1134841 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vår Gästvänlige Nisse!
Förstår inte vad störningsjouren skall göra de gör punktinsatser vid hög musik och bråk.

Så här står det;
Syftet med Störningsjouren:

Att vara hyresvärdens representant, som störda grannar kan nå under icke kontorstid. Störningsjouren gör punktinsatser vid akuta och allvarliga störningar.
Att rapportera till företagets störningsutredare, som sedan följer upp alla ärenden.

Det är hyresvärden som utreder störningarna inte störningsjouren.

www.stockholmshem.se/storningsjouren
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.