IS-återvändare

Mer
5 år 2 veckor sedan #1143847 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet IS-återvändare
Små barn som är under 11 år tycker jag kan komma tillbaka, men de andra barnen kan man skicka matpaket till. Ungefär som krigsfångar fick under andra världskriget.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143865 av Geta
Svar från Geta i ämnet IS-återvändare
I tidningarna verkar de vara ganska överens om att barnen bör tas hem till Sverige.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144139 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet IS-återvändare

Miika skrev: www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjos...hjalp-att-komma-hem/


Men om barnen kommer hit innebär det ju att även föräldrarna gör det på anknytning? Var ska man sätta stopp? Först Skråmos barnbarn, sedan andras barn och ytterligare andras barn och andras barn. Alla med föräldrar som har mördat och våldtagit andra människor, men som snart kommer till Sverige genom anknytning.

Kranarna väntar på att öppnas... Det talas om att tvinga kommuner att släppa in sina invånare då de återvänder från Syrien. Hatar för övrigt när man använder barn som påtryckningsmedel för annat syfte.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144142 av Miika
Svar från Miika i ämnet IS-återvändare
Frågan är komplex och jag vet inte vad jag själv tycker men postade artikeln då den är aktuell
Mer
5 år 2 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1144151 av Geta
Svar från Geta i ämnet IS-återvändare
Skråmos barn har inga föräldrar.

IS-barnen ska hem:

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/2G...n-foras-till-sverige
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Geta.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1144471 av Melody
Svar från Melody i ämnet IS-återvändare
Skråmos barn ja men övriga nej. Är de föräldralösa kan de tas hem men inte med is-förbrytare som föräldrar.
Det finns nog med kriminalitet i Sverige. Farligt att ta hem mördare och våldtäktsmän!