Vad brukar ni se på TV?

Mer
5 år 1 vecka sedan #1146190 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad brukar ni se på TV?
Jag ser på nyhetsprogram samt dokumentärer. Kan rekommendera Axess, Kunskapskanalen, samt SVT på eftermiddagen. Det finns väldigt intressanta program där med diskussioner. Ofta bättre än kvällsprogrammet.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1146191 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Vad brukar ni se på TV?
Gillar naturprogram. Visas mycket sådant på Kunskapskanalen. Även GW:s mord och Veckans Brott.

Vetenskapens värld är bra också!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 1 vecka sedan #1146250 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vad brukar ni se på TV?
Brukar titta på "snooker" på eurosport! Ser nästan uteslutande nyheter från svt och bbc world ibland! Fyran försöker jag se, men dem är så övermaga reklamfinansierade, att nyheterna följer sponsorernas krav. Tv4 har medvetet för ofta reklamavbrott, det är slaskpengar dem får böta motsvarande det dem får in i reklampengar.

Dessutom är nyheternas trovärdighet naggat i kanten då dem är jäviga i många avslöjanden för egen vinnings skull, precis som när tidningarna vräker ut skandaler för att sälja lösnummer. Men skam att säga att även svt, är lite för makt baserade för att vara helt trovärdiga med sina reportage. T.ex misstänker jag att vissa reportage är avhängiga av skvaller?

Det är samma sak med tidningarna överlag, information är ofta av graden skvaller. Men vi har några populära skvallertidningar i landet, det säger allt om den kultur vi lever i, många framstående har tagit bort sig pga dessa rykten frameldade av journalister. Vad är då deras ansvar värt, när dem framhåller att information går före människors väl och ve. Där känner jag att mitt intresse för tv är att jag tillhandahåller info via de kanaler jag har tillgodo. Det känns som om jag sitter frammanför en hel värld som berättar för mig vad dem har snappat upp under dagen.

Det är jättekonstigt hur vissa främmande människor berättar att den här tanken har florerat i min hjärna under dagen.
Rent filosofiskt är det en stor motsägelse, då jag inte lyckas jämka min utveckling med den värld som tänker "beyond" mina tankar, jag upprepar mig, så därför är datorn min viktigaste resurs till att känna att även jag kan få nödvändig information för att kunna överleva den stora källkritiska resonemang som belamras mig många ggr.

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1146261 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Vad brukar ni se på TV?
Ända ja kollar på tv är fotboll. Mycket bättre me youtube.

Den här e bra för o förstå media.
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 1 vecka sedan #1146268 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad brukar ni se på TV?
Coolt att vara utan TV va? Under många år hade jag ingen TV, men sedan jag blev äldre tycker jag det kan vara lite najs att se dokumentär, film och nyheter. Jag sålde faktiskt en stor 40 tums-TV men ångrade mig och köpte en "ny" av en granne för 500 pix. Den är väl 20 år gammal men duger åt mig.

Nu ska det bli intressant att se hur den funkar med min sprillans TV-hub som jag precis ska åka och hämta.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1146269 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad brukar ni se på TV?
Är så besviken, sedan vi fick digital-tv. Det är så krångligt.